Overheden en ProRail soebatten verder over oplossing Kamperlijn
De provincie Overijssel, de gemeenten Kampen en Zwolle en vervoerder Keolis hebben een oplossing van ProRail om het station Stadshagen op de Kamperlijn toch aan te kunnen doen, van tafel geveegd. Dat betekent dat het nieuwe station voorlopig niet open gaat. Hoewel de partijen aangeven nog steeds in goed gesprek met elkaar te zijn, besloot ProRail om vrijdagochtend niet aan te sluiten bij een gezamenlijke persconferentie in het provinciehuis in Zwolle. De spoorbeheerder organiseerde later op de dag een persconferentie in haar eigen kantoor in Zwolle.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Het woord ´soebatten´ in de kop bij dit bericht is hier onterecht gebruikt. Het betekent namelijk ´vleiend of onderdanig iets gedaan proberen te krijgen´. Uit de tekst van het bericht valt op te maken dat ProRail allerminst vleiend bezig is. Het woord ´soebatten´ kan daarom beter worden vervangen door ´ruziën´.
Graag wil ik – op persoonlijke titel en dus “zonder last”- reageren op dit artikel.
NIEMAND soebat hier!Betrokken gemeenten zijn de volgende Gemeente Kampen waar vernieuwde #Kamperlijntje #kopstation heeft; gemeente Zwolle met nieuwe tussenstop ingelast #Stadshagen.Provincie Overijsssel aanbesteedster.#PRORAIL #uitvoerder zit fout.
Bal is door Stientje van Veldhoven teruggelegd naar #Prorail+ #Provincie Overijssel tijdens #TK #AO #Spoor.
#Schriftelijke #Kamervragen zijn al gesteld!#MVG #Corry