De hogesnelheidstrein ICE op station Rotterdam Centraal, foto: Joeri du Bois/Ricardo Nederland

Van Boxtel wil starten met dagelijks één snelle intercity naar Berlijn

Foto: Joeri du Bois/Ricardo Nederland

NS-directeur Roger van Boxtel wil starten met één snelle intercity-trein van Amsterdam naar Berlijn per dag. Hij gaat hierover in september in gesprek met het stadsbestuur van Berlijn en Deutsche Bahn tijdens de spoorbeurs InnoTrans. Dit zei Van Boxtel maandag tijdens de Kick-off van het Low Car Diet in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

2 reacties op “Van Boxtel wil starten met dagelijks één snelle intercity naar Berlijn”

John rdam|17.05.18|18:36

Investeren in het spoor in Duitsland is helemaal niet nodig. De stop in Stendal, waar de trein van de HSL af gaat en weer er op, kost al gauw 10 minuten. Dus: doorrijden. Met het laten vervallen van de stops in bijv. Hilversum, Almelo, Bünde, Minden, Wolfsburg en het vervallen van de locwissel in Bentheim kan de rijtijd zeker onder de 6 uur komen.

kees boer|18.05.18|23:31

Een Reistijd verkorting zie ik op korte termijn niet zitten doch men moet ook eens denken beurtelings via Flevoland gezien de groei van Almere en met de komst van de luchthaven in Lelystad

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Van Boxtel wil starten met dagelijks één snelle intercity naar Berlijn | SpoorPro.nl
De hogesnelheidstrein ICE op station Rotterdam Centraal, foto: Joeri du Bois/Ricardo Nederland

Van Boxtel wil starten met dagelijks één snelle intercity naar Berlijn

Foto: Joeri du Bois/Ricardo Nederland

NS-directeur Roger van Boxtel wil starten met één snelle intercity-trein van Amsterdam naar Berlijn per dag. Hij gaat hierover in september in gesprek met het stadsbestuur van Berlijn en Deutsche Bahn tijdens de spoorbeurs InnoTrans. Dit zei Van Boxtel maandag tijdens de Kick-off van het Low Car Diet in Utrecht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

2 reacties op “Van Boxtel wil starten met dagelijks één snelle intercity naar Berlijn”

John rdam|17.05.18|18:36

Investeren in het spoor in Duitsland is helemaal niet nodig. De stop in Stendal, waar de trein van de HSL af gaat en weer er op, kost al gauw 10 minuten. Dus: doorrijden. Met het laten vervallen van de stops in bijv. Hilversum, Almelo, Bünde, Minden, Wolfsburg en het vervallen van de locwissel in Bentheim kan de rijtijd zeker onder de 6 uur komen.

kees boer|18.05.18|23:31

Een Reistijd verkorting zie ik op korte termijn niet zitten doch men moet ook eens denken beurtelings via Flevoland gezien de groei van Almere en met de komst van de luchthaven in Lelystad

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.