Werkzaamheden aan het spoor

‘Hoor en wederhoor verlaagt impact van spoorwerkzaamheden’

Foto: RailTD

Hoe bedenk je een buitendienststelling met de minste negatieve gevolgen voor vervoerders, verladers en reizigers? En hoe begeleid je grote spoorprojecten naar een betrouwbaar resultaat? Ingenieursbureau RailTD krijgt dit voor elkaar door voorafgaand aan spoorwerkzaamheden alle belangen samen met diverse partijen af te wegen. “Door hoor en wederhoor te plegen zorgen we dat de impact van een buitendienststelling voor alle betrokkenen zo klein mogelijk is”, stellen de directeuren van de Bredase onderneming.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Hoor en wederhoor verlaagt impact van spoorwerkzaamheden’”

John rdam|30.04.18|16:46

Tekenend voor de hedendaagse spoorsector is dat het woord ‘reiziger’ in dit stuk niet voorkomt. Maar die is bij werkzaamheden al lang geen factor van belang meer: die stop je gewoon 2 weken lang in een bus.
Nu het uit louter technische overwegingen noodzakelijk blijkt 1 spoor naar het zuiden open te houden, is het nog wel de vraag of daar dan ook reizigerstreinen over gaan rijden. Ik zie ze er voor aan dat er alleen goederentreinen en lege treinen naar de werkplaats mogen rijden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.