Oplossingen storingen Schiphol: parkeerplaats monteurs en inzet losse locomotief

Een speciale parkeerplaats voor spoormonteurs op Schiphol en een losse locomotief die storingen ‘uit het spoor kan rijden’. Dit zijn enkele van de oplossingen voor de problemen op het spoor in de driehoek Schiphol – Amsterdam – Utrecht. Dat is de uitkomst van een overleg tussen waarnemend directeur Operatie Wim Knopperts van ProRail, ProRail-medewerkers uit Amsterdam en de directies van ingenieursbureaus Arcadis en Movares.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Oplossingen storingen Schiphol: parkeerplaats monteurs en inzet losse locomotief”

René Valk|27.05.15|20:18

Ook hier blijkt weer Goedkoop is Duurkoop ! ProRail moet eens stoppen om alle werken zo zuinig mogelijk uit te voeren een druk bereden spoor vraagt om de ALLERBESTE uitvoering ook al is dat soms duur. De overheden moeten stoppen om geld in Asfalt en Beton te steken en het geld voor o.a. spoorinfra te verdriedubbelen ! zo het nu gebeurt blijven we 50 jaar achter lopen !

Camille Kreemers|28.05.15|08:02

maar politici gebruiken geen treinen, die luxe BMW rijdt daar niet op. En tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk. Kwaliteit is geen eis meer. Zie HSL: NS werd zo krap geplaatst door de wispelturige politiek en nog rijdt het eerst aangeboden niet. Extra treinen op veel plekken waar nodig door aanleg spoor + dieseltreinen die elektrisch kunnen worden, kost het kabinet teveel, dus gaat het niet door. Dubbeltje op de eerste rang zitten ze te graag hiervoor.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Oplossingen storingen Schiphol: parkeerplaats monteurs en inzet losse locomotief | SpoorPro.nl

Oplossingen storingen Schiphol: parkeerplaats monteurs en inzet losse locomotief

Een speciale parkeerplaats voor spoormonteurs op Schiphol en een losse locomotief die storingen ‘uit het spoor kan rijden’. Dit zijn enkele van de oplossingen voor de problemen op het spoor in de driehoek Schiphol – Amsterdam – Utrecht. Dat is de uitkomst van een overleg tussen waarnemend directeur Operatie Wim Knopperts van ProRail, ProRail-medewerkers uit Amsterdam en de directies van ingenieursbureaus Arcadis en Movares.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Oplossingen storingen Schiphol: parkeerplaats monteurs en inzet losse locomotief”

René Valk|27.05.15|20:18

Ook hier blijkt weer Goedkoop is Duurkoop ! ProRail moet eens stoppen om alle werken zo zuinig mogelijk uit te voeren een druk bereden spoor vraagt om de ALLERBESTE uitvoering ook al is dat soms duur. De overheden moeten stoppen om geld in Asfalt en Beton te steken en het geld voor o.a. spoorinfra te verdriedubbelen ! zo het nu gebeurt blijven we 50 jaar achter lopen !

Camille Kreemers|28.05.15|08:02

maar politici gebruiken geen treinen, die luxe BMW rijdt daar niet op. En tegenwoordig moet alles zo goedkoop mogelijk. Kwaliteit is geen eis meer. Zie HSL: NS werd zo krap geplaatst door de wispelturige politiek en nog rijdt het eerst aangeboden niet. Extra treinen op veel plekken waar nodig door aanleg spoor + dieseltreinen die elektrisch kunnen worden, kost het kabinet teveel, dus gaat het niet door. Dubbeltje op de eerste rang zitten ze te graag hiervoor.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.