Storm, NS, verstoring

Platleggen treinverkeer bij Den Haag en Rotterdam was onnodig

Het platleggen van het treinverkeer bij Den Haag en Rotterdam, waardoor in februari van dit jaar een grote chaos op het spoor ontstond, was niet nodig. Dat blijkt uit rapporten van de Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) en de TNO naar de gang van zaken bij de buitengebruikstelling van wissels en sporen bij Den Haag en Rotterdam. “Er was op geen enkel moment sprake van een acuut gevaarlijke situatie die om direct ingrijpen vroeg”, schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld aan de Tweede Kamer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Platleggen treinverkeer bij Den Haag en Rotterdam was onnodig | SpoorPro.nl
Storm, NS, verstoring

Platleggen treinverkeer bij Den Haag en Rotterdam was onnodig

Het platleggen van het treinverkeer bij Den Haag en Rotterdam, waardoor in februari van dit jaar een grote chaos op het spoor ontstond, was niet nodig. Dat blijkt uit rapporten van de Inspectie voor Leefomgeving en Transport (ILT) en de TNO naar de gang van zaken bij de buitengebruikstelling van wissels en sporen bij Den Haag en Rotterdam. “Er was op geen enkel moment sprake van een acuut gevaarlijke situatie die om direct ingrijpen vroeg”, schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld aan de Tweede Kamer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.