Flixtrain Hamburg-München

FlixTrain start Duitsland-verbinding mogelijk met een ‘pauze’ van twee jaar

Een Flixtrain onderweg van Hamburg naar München, vastgelegd ter hoogte van Angermund bij Düsseldorf. Rob Dammers/Wikimedia Commons

FlixTrain heeft een officiële aanvraag ingediend bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om met twee treinen per dag tussen Duitsland en Rotterdam te mogen gaan rijden. Het neefje van FlixBus wil dagelijks twee keer van Rotterdam naar Oberhausen gaan rijden en vice versa. Het bedrijf mikt op een startdatum van 10 november 2024 voor een vrij toegankelijke verbinding naar mogelijk meerdere bestemmingen in Duitsland via Oberhausen. Het kan evenwel zijn, dat de treinverbinding al direct na de start twee jaar lang moet ‘pauzeren’.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: Esther Geerts

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

FlixTrain start Duitsland-verbinding mogelijk met een ‘pauze’ van twee jaar | SpoorPro.nl
Flixtrain Hamburg-München

FlixTrain start Duitsland-verbinding mogelijk met een ‘pauze’ van twee jaar

Een Flixtrain onderweg van Hamburg naar München, vastgelegd ter hoogte van Angermund bij Düsseldorf. Rob Dammers/Wikimedia Commons

FlixTrain heeft een officiële aanvraag ingediend bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om met twee treinen per dag tussen Duitsland en Rotterdam te mogen gaan rijden. Het neefje van FlixBus wil dagelijks twee keer van Rotterdam naar Oberhausen gaan rijden en vice versa. Het bedrijf mikt op een startdatum van 10 november 2024 voor een vrij toegankelijke verbinding naar mogelijk meerdere bestemmingen in Duitsland via Oberhausen. Het kan evenwel zijn, dat de treinverbinding al direct na de start twee jaar lang moet ‘pauzeren’.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: Esther Geerts

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.