Infrabel brengt met open data ERTMS-uitrol in kaart

Infrabel heeft dinsdag via open data informatie beschikbaar gemaakt over de uitrol van het European Rail Traffic Management System op het Belgische spoornetwerk. Op een kaart is eenvoudig te zien op welk traject welke versie van het Europese beveiligingssysteem is uitgerold. 

Uit de informatie van de Belgische spoorbeheerder blijkt dat 16 baanvakken zijn voorzien van ETCS 1+2. Dat geldt onder meer voor het spoor van Antwerpen naar de de Nederlandse grens. Op veruit de meeste trajecten, 513 in totaal, is ETCS L1 FS uitgerold. ETCS L1 LS is op 41 trajecten actief, ETCS L2 op 35.

Op 15 secties wordt gewerkt met het Franse treinbeïnvloedingssysteem voor hogesnelheidslijnen (HSL) Transmission Voie-Machine. Op de Belgische HSL is TVM 430 geïnstalleerd.

Infrabel moedigt betrokkenen datasets te gebruiken

Infrabel moedigt klanten startups en wetenschappers vooral gebruik te maken van de beschikbare datasets. De sets zijn thematisch geordend. Zo kun je gegevens over de infrastructuur vinden, maar ook over de verkeersleiding en veiligheid op het spoor. Datasets over de infrastructuur zijn volgens Infrabel de meest geraadpleegde.

Lees meer:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Nick Augusteijn

1 reactie op “Infrabel brengt met open data ERTMS-uitrol in kaart”

asierts|27.10.21|09:20

Heerlijk voor kaartstaarders. Veel wezenlijker is de vraag hoe we op Europees niveau interoperabiliteit gaan bereiken. Via de infra of via de trein?
De EU heeft voor infra gekozen, en dat was én is een ongekende strategische blunder die honderden miljarden kost, en tientallen jaren vertraging. Wat een treurige triestheid…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Infrabel brengt met open data ERTMS-uitrol in kaart | SpoorPro.nl

Infrabel brengt met open data ERTMS-uitrol in kaart

Infrabel heeft dinsdag via open data informatie beschikbaar gemaakt over de uitrol van het European Rail Traffic Management System op het Belgische spoornetwerk. Op een kaart is eenvoudig te zien op welk traject welke versie van het Europese beveiligingssysteem is uitgerold. 

Uit de informatie van de Belgische spoorbeheerder blijkt dat 16 baanvakken zijn voorzien van ETCS 1+2. Dat geldt onder meer voor het spoor van Antwerpen naar de de Nederlandse grens. Op veruit de meeste trajecten, 513 in totaal, is ETCS L1 FS uitgerold. ETCS L1 LS is op 41 trajecten actief, ETCS L2 op 35.

Op 15 secties wordt gewerkt met het Franse treinbeïnvloedingssysteem voor hogesnelheidslijnen (HSL) Transmission Voie-Machine. Op de Belgische HSL is TVM 430 geïnstalleerd.

Infrabel moedigt betrokkenen datasets te gebruiken

Infrabel moedigt klanten startups en wetenschappers vooral gebruik te maken van de beschikbare datasets. De sets zijn thematisch geordend. Zo kun je gegevens over de infrastructuur vinden, maar ook over de verkeersleiding en veiligheid op het spoor. Datasets over de infrastructuur zijn volgens Infrabel de meest geraadpleegde.

Lees meer:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Nick Augusteijn

1 reactie op “Infrabel brengt met open data ERTMS-uitrol in kaart”

asierts|27.10.21|09:20

Heerlijk voor kaartstaarders. Veel wezenlijker is de vraag hoe we op Europees niveau interoperabiliteit gaan bereiken. Via de infra of via de trein?
De EU heeft voor infra gekozen, en dat was én is een ongekende strategische blunder die honderden miljarden kost, en tientallen jaren vertraging. Wat een treurige triestheid…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.