‘We hebben meer aan een beter calamiteitenplan dan aan nieuwe wissels’

ProRail wil in de toekomst sneller in staat zijn om het treinverkeer op te starten na extreme weersomstandigheden. In februari duurde dat na de hevige sneeuwval te lang, erkende directeur accountmanagement bij ProRail Jessica van den Bosch onlangs in gesprek met RailFreight Live. Ondanks dat al snel de roep om de WIRAS (WInterproof RAilway Switch) klonk, is een opgewaardeerd calamiteitenplan een beter middel om een herhaling van de problemen van afgelopen februari te voorkomen, aldus Van den Bosch.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘We hebben meer aan een beter calamiteitenplan dan aan nieuwe wissels’ | SpoorPro.nl

‘We hebben meer aan een beter calamiteitenplan dan aan nieuwe wissels’

ProRail wil in de toekomst sneller in staat zijn om het treinverkeer op te starten na extreme weersomstandigheden. In februari duurde dat na de hevige sneeuwval te lang, erkende directeur accountmanagement bij ProRail Jessica van den Bosch onlangs in gesprek met RailFreight Live. Ondanks dat al snel de roep om de WIRAS (WInterproof RAilway Switch) klonk, is een opgewaardeerd calamiteitenplan een beter middel om een herhaling van de problemen van afgelopen februari te voorkomen, aldus Van den Bosch.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.