Lineas rangeerlocomotief

Proef met volledig zelfrijdende rangeerlocomotief in 2021

Alstom, Lineas en ProRail starten in 2021 proefritten waarbij volledig automatisch wordt gerangeerd met een goederenlocomotief. Dat hebben de partijen woensdag bekendgemaakt. Het gaat om Automatic Train Operation Grade of Automation 4 (GoA4). De proeven worden uitgevoerd een dieselhydraulische rangeerlocomotief van spoorgoederenvervoerder Lineas en vinden plaats op een rangeerterrein in Nederland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Proef met volledig zelfrijdende rangeerlocomotief in 2021”

Jeffrey Schouten|15.07.20|14:12

Ben toch wel heel benieuwd hoe ze het controleren van het remwerk willen automatiseren, want dat kan je alleen maar doen door er fysiek langs te lopen….

Arco Sierts|16.07.20|14:54

De sector blijft extreem hardnekkig hangen in het ’technology-push-model’. Er wordt zowel aan de vervoers- als de techniek-techniek-kant volstrekt niet nagedacht over de vraag hoe met nieuwe spoortechnieken de dienstverlening aan reizigers & verladers attractiever & goedkoper kan worden. Het is puur efficiency, automatisch, data minining en meer treintjes op het spoor proppen. Kiekeboe! Klant! Markt! DAAR komt je omzet en winst vandaan…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Proef met volledig zelfrijdende rangeerlocomotief in 2021 | SpoorPro.nl
Lineas rangeerlocomotief

Proef met volledig zelfrijdende rangeerlocomotief in 2021

Alstom, Lineas en ProRail starten in 2021 proefritten waarbij volledig automatisch wordt gerangeerd met een goederenlocomotief. Dat hebben de partijen woensdag bekendgemaakt. Het gaat om Automatic Train Operation Grade of Automation 4 (GoA4). De proeven worden uitgevoerd een dieselhydraulische rangeerlocomotief van spoorgoederenvervoerder Lineas en vinden plaats op een rangeerterrein in Nederland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Proef met volledig zelfrijdende rangeerlocomotief in 2021”

Jeffrey Schouten|15.07.20|14:12

Ben toch wel heel benieuwd hoe ze het controleren van het remwerk willen automatiseren, want dat kan je alleen maar doen door er fysiek langs te lopen….

Arco Sierts|16.07.20|14:54

De sector blijft extreem hardnekkig hangen in het ’technology-push-model’. Er wordt zowel aan de vervoers- als de techniek-techniek-kant volstrekt niet nagedacht over de vraag hoe met nieuwe spoortechnieken de dienstverlening aan reizigers & verladers attractiever & goedkoper kan worden. Het is puur efficiency, automatisch, data minining en meer treintjes op het spoor proppen. Kiekeboe! Klant! Markt! DAAR komt je omzet en winst vandaan…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.