Chiel Roovers van ProRail

‘Bijna 100 procent van goederenwagons heeft in 2025 stille remblokken’

Foto: Marieke van Gompel

In 2025 zal zo’n 95 procent van de wagons van alle goederentreinen die in Nederland rijden met stille remblokken zijn uitgerust. Deze aanpak is een gevolg van Europese wetgeving waarin stille routes zijn aangewezen, waar alleen goederentreinen met kunststof remblokken mogen rijden. Teamleider Omgevingseffecten Chiel Roovers van ProRail gaf hierover woensdag een toelichting tijdens het SpoorPro-seminar Trillingen en Geluid in Railcenter in Amersfoort.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Bijna 100 procent van goederenwagons heeft in 2025 stille remblokken’ | SpoorPro.nl
Chiel Roovers van ProRail

‘Bijna 100 procent van goederenwagons heeft in 2025 stille remblokken’

Foto: Marieke van Gompel

In 2025 zal zo’n 95 procent van de wagons van alle goederentreinen die in Nederland rijden met stille remblokken zijn uitgerust. Deze aanpak is een gevolg van Europese wetgeving waarin stille routes zijn aangewezen, waar alleen goederentreinen met kunststof remblokken mogen rijden. Teamleider Omgevingseffecten Chiel Roovers van ProRail gaf hierover woensdag een toelichting tijdens het SpoorPro-seminar Trillingen en Geluid in Railcenter in Amersfoort.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.