‘Maatregelenpakket spoor positief, maar gaat niet ver genoeg’
Het maatregelenpakket voor het spoorgoederenvervoer dat dinsdag is gepubliceerd is een mooie stap, maar er zijn nog verdere stappen nodig. Dat zegt voorzitter Aart Klompe van KNV Spoorgoederenvervoer in reactie op het document dat dinsdag naar de Tweede Kamer is gestuurd. “Het is positief dat het ministerie het belang van spoorgoederenvervoer met de toegezegde investeringen in het spoorgoederenvervoer erkent. Toch zijn nog een heleboel zaken die de komende jaren de nodige de aandacht vragen.”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Ontsluiting van Amsterdam moet juist niet alleen per treinspoor. Men maakt zich nog afhankelijker van de Schipholtreintunnel ipv een aparte metroverbinding. Kijk naar Londen: daar rijdt de metro tot de voorsteden. Zo zou de Noord-Zuid lijn moeten worden doorgetrokken tot Schiphol/Hoofddorp aan de ene kant en Almere / Zaandam aan de andere kant. Dit zorgt voor een hoogwaardige reizigersvervoer en is er ook meer ruimte voor het goederenvervoer per spoor in Amsterdam.