Spoorgoederenvervoer in Nederland afgenomen

Het spoorgoederenvervoer is in 2017 afgenomen, blijkt uit een rapport van ProRail. Het gaat vooral om het goederenvervoer van en naar de Rotterdamse haven. ProRail zegt dat de afname te wijten is aan twee internationale ontwikkelingen, namelijk het sluiten van kolencentrales in Duitsland en de verzakking van het spoor bij het Duitse Rastatt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorgoederenvervoer in Nederland afgenomen | SpoorPro.nl

Spoorgoederenvervoer in Nederland afgenomen

Het spoorgoederenvervoer is in 2017 afgenomen, blijkt uit een rapport van ProRail. Het gaat vooral om het goederenvervoer van en naar de Rotterdamse haven. ProRail zegt dat de afname te wijten is aan twee internationale ontwikkelingen, namelijk het sluiten van kolencentrales in Duitsland en de verzakking van het spoor bij het Duitse Rastatt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.