'Botsbrug' Heerhugowaard

ProRail komt wegverkeer tegemoet bij ‘Botsbrug’ in Heerhugowaard

Omdat de waarschuwingsborden niet effectief genoeg zijn, wil ProRail hoogteportalen plaatsen om het aantal incidenten te beperken Google Earth

ProRail gaat hoogteportalen plaatsen bij de spoorbrug over de N242 bij Heerhugowaard, waar botsingen met vrachtwagens en ander hoog verkeer dikwijls voor hoge kosten zorgen. ProRail ziet het als tegemoetkoming aan het wegverkeer, dat eigenlijk zelf verantwoordelijk is voor het voorkomen van dergelijke ongelukken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail komt wegverkeer tegemoet bij ‘Botsbrug’ in Heerhugowaard | SpoorPro.nl
'Botsbrug' Heerhugowaard

ProRail komt wegverkeer tegemoet bij ‘Botsbrug’ in Heerhugowaard

Omdat de waarschuwingsborden niet effectief genoeg zijn, wil ProRail hoogteportalen plaatsen om het aantal incidenten te beperken Google Earth

ProRail gaat hoogteportalen plaatsen bij de spoorbrug over de N242 bij Heerhugowaard, waar botsingen met vrachtwagens en ander hoog verkeer dikwijls voor hoge kosten zorgen. ProRail ziet het als tegemoetkoming aan het wegverkeer, dat eigenlijk zelf verantwoordelijk is voor het voorkomen van dergelijke ongelukken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Alexander Molendijk

Redacteur van SpoorPro en RailTech.

1 reactie op “ProRail komt wegverkeer tegemoet bij ‘Botsbrug’ in Heerhugowaard”

A C F Sierts|19.04.24|09:43

Ook dit laat weer zien hoe lafhartig & ambtelijk afschuivend het Ministerie in Den Haag opereert.

Het is evident dat de verantwoordelijkheid tot het nemen van maatregelen hier ligt bij de wegbeheerder. Maar de Provincie doet lekker niks. Vingers in de oren & de andere kant opkijken. En de landelijk eindverantwoordelijke? Het Ministerie? Die boeit het ook niks. Laat de treinreiziger en de spoortechneuten maar met de ellende zitten, haha!

Dit is exact de staat der Nederlandse Overheid anno 2024.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.