nieuw wissel Rotterdam ombouw

Tekort van 375 miljoen euro voor Programma Hoogfrequent Spoor

Voor wat betreft de PHS Den Haag-Rotterdam-Breda zijn er flinke vorderingen gemaakt. Jeroen Baldwin/SpoorPro

Uit de tiende voortgangsrapportage van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) over de tweede helft van 2023 blijkt dat het programma met een tekort kampt van 375 miljoen euro. Daarnaast zijn er voor 257 miljoen aan exogene risico’s geïnventariseerd, risico’s die van buitenaf komen en waarop men dus geen invloed heeft. Deze risico’s zijn om die reden niet in de ramingen opgenomen. Tegenover het potentieel tekort en de exogene risico’s is er een reservering in het mobiliteitsfonds van 250 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Tekort van 375 miljoen euro voor Programma Hoogfrequent Spoor”

Marc Busio|19.05.24|10:51

Een goede reden om dit programma stop te zetten! Er zal in de toekomst immers toch geen personeel zijn om die extra treinen te laten rijden en te onderhouden. Bovendien zullen ze buiten de spits bij gebrek aan reizigers met een matige bezetting rondrijden. NS en ProRail moeten er gewoon voor zorgen dat er dagelijks veel minder treinen uitvallen, dan is PHS totaal overbodig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tekort van 375 miljoen euro voor Programma Hoogfrequent Spoor | SpoorPro.nl
nieuw wissel Rotterdam ombouw

Tekort van 375 miljoen euro voor Programma Hoogfrequent Spoor

Voor wat betreft de PHS Den Haag-Rotterdam-Breda zijn er flinke vorderingen gemaakt. Jeroen Baldwin/SpoorPro

Uit de tiende voortgangsrapportage van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) over de tweede helft van 2023 blijkt dat het programma met een tekort kampt van 375 miljoen euro. Daarnaast zijn er voor 257 miljoen aan exogene risico’s geïnventariseerd, risico’s die van buitenaf komen en waarop men dus geen invloed heeft. Deze risico’s zijn om die reden niet in de ramingen opgenomen. Tegenover het potentieel tekort en de exogene risico’s is er een reservering in het mobiliteitsfonds van 250 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Tekort van 375 miljoen euro voor Programma Hoogfrequent Spoor”

Marc Busio|19.05.24|10:51

Een goede reden om dit programma stop te zetten! Er zal in de toekomst immers toch geen personeel zijn om die extra treinen te laten rijden en te onderhouden. Bovendien zullen ze buiten de spits bij gebrek aan reizigers met een matige bezetting rondrijden. NS en ProRail moeten er gewoon voor zorgen dat er dagelijks veel minder treinen uitvallen, dan is PHS totaal overbodig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.