Rotterdam Zuid

ProRail: “Woningbouwopgave en uitbreiding spoornetwerk kunnen hand in hand”

Meer woningbouw op en rond het spoor, zoals hier bij station Rotterdam Zuid, kan volgens ProRail hand in hand met elkaar gaan. Smiley.toerist / Wikimedia Commons

ProRail ziet weinig belemmering voor de spoorbouw wanneer er vele tienduizenden woningen gebouwd zullen worden in de buurt van spoorse gebieden. In een brief aan staatssecretaris Vivianne Heijnen en minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laat de spoorbeheerder weten dat het realiseren van de woningbouwopgave hand in hand kan gaan met het stimuleren van duurzaam vervoer. Maar, zo stelt ProRail nadrukkelijk: “Er moeten keuzes worden gemaakt”, óf er moet nog meer geld worden vrijgemaakt om alle “uitdagingen” uit te kunnen voeren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: “Woningbouwopgave en uitbreiding spoornetwerk kunnen hand in hand” | SpoorPro.nl
Rotterdam Zuid

ProRail: “Woningbouwopgave en uitbreiding spoornetwerk kunnen hand in hand”

Meer woningbouw op en rond het spoor, zoals hier bij station Rotterdam Zuid, kan volgens ProRail hand in hand met elkaar gaan. Smiley.toerist / Wikimedia Commons

ProRail ziet weinig belemmering voor de spoorbouw wanneer er vele tienduizenden woningen gebouwd zullen worden in de buurt van spoorse gebieden. In een brief aan staatssecretaris Vivianne Heijnen en minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laat de spoorbeheerder weten dat het realiseren van de woningbouwopgave hand in hand kan gaan met het stimuleren van duurzaam vervoer. Maar, zo stelt ProRail nadrukkelijk: “Er moeten keuzes worden gemaakt”, óf er moet nog meer geld worden vrijgemaakt om alle “uitdagingen” uit te kunnen voeren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.