Voppen en Van Velthuizen-Lormans

Wolfheze moet vrezen: vurig gewenste tunnel ineens onzeker door stikstof

Mirjam van Velthuizen-Lormans en John Voppen tijdens de persconferentie in Ede gisteren. Jeroen Baldwin / SpoorPro

ProRail-CEO John Voppen lardeerde zijn betoog over de problemen die de stringente stikstofregels met zich meebrengen gisteren in Ede met een pijnlijk voorbeeld: de aanleg van de zo gewenste spooronderdoorgang in Wolfheze staat op de tocht. “We zijn nog steeds aan het rekenen, maar we komen er niet uit. We doen er alles aan om zo te werken dat het construeren van de tunnel in Wolfheze zo min mogelijk stikstofuitstoot met zich meebrengt, maar we komen er niet uit. De consequentie? Dat we die tunnel niet kunnen aanleggen en die levensgevaarlijke overweg dus blijft bestaan.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Wolfheze moet vrezen: vurig gewenste tunnel ineens onzeker door stikstof | SpoorPro.nl
Voppen en Van Velthuizen-Lormans

Wolfheze moet vrezen: vurig gewenste tunnel ineens onzeker door stikstof

Mirjam van Velthuizen-Lormans en John Voppen tijdens de persconferentie in Ede gisteren. Jeroen Baldwin / SpoorPro

ProRail-CEO John Voppen lardeerde zijn betoog over de problemen die de stringente stikstofregels met zich meebrengen gisteren in Ede met een pijnlijk voorbeeld: de aanleg van de zo gewenste spooronderdoorgang in Wolfheze staat op de tocht. “We zijn nog steeds aan het rekenen, maar we komen er niet uit. We doen er alles aan om zo te werken dat het construeren van de tunnel in Wolfheze zo min mogelijk stikstofuitstoot met zich meebrengt, maar we komen er niet uit. De consequentie? Dat we die tunnel niet kunnen aanleggen en die levensgevaarlijke overweg dus blijft bestaan.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.