Arriva

Kinderziekten blijven Arriva parten spelen op traject Maastricht-Aken

Een Arriva-trein van de RE18-lijn tussen Maastricht en Aken. Magicman0361 / Wikimedia Commons

Door een hapering in de communicatie tussen de infra en de trein, ligt de RE18-verbinding tussen Maastricht en Aken er al meer dan twee weken deels uit. Wel rijdt er één keer per uur een trein naar Herzogenrath, normaliter de laatste stop voor station Aachen Hbf. Vanaf Herzogenrath kunnen reizigers overstappen op de Duitse vervoerders.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

6 reacties op “Kinderziekten blijven Arriva parten spelen op traject Maastricht-Aken”

Paul Lamote|21.01.23|10:00

Je kunt wel overstappen in Herzogenrath op een Duitse trein maar in die de Duitse trein is de OV-chipkaart niet geldig.

Marc Busio|21.01.23|11:09

Gaat Herzogenrath ‘een tweede Weener’ worden? Van een kapot gevaren brug kunnen reizigers zich nog voorstellen dat het een serieus obstakel is, maar dat haperende communicatie tussen trein en infra dat al twee weken kan zijn is natuurlijk een gotspe. Alle aansporingen om mensen internationaal met de trein te laten reizen zijn een lachertje als dat enkele kilometers voorbij de grens al strandt. En dan te bedenken dat men met deze treinen in de toekomst ook nog Luik zou willen bereiken………

Marc Busio|21.01.23|16:54

Om het allemaal nog triester te maken: de komende drie weken zullen er bussen i.p.v. treinen rijden tussen Venlo en Monchengladbach i.v.m. met werkzaamheden aan die spoorlijn. Het vraagt momenteel wel heel veel moed en geduld om je per trein naar onze Oosterburen te begeven.

asierts|21.01.23|23:06

@ Marc : laten we wel zijn, elke beleidsuiting van ministeriele ambtenaren over het verbeteren van spoor en OV zou met spot & hoongelach & ontslag op staande voet beantwoord moeten worden. Wie kan die beleidstheatranten nog serieus nemen ?

Paul Lamote|23.01.23|09:42

Iedereen weet dat de ERTMS specificaties aan alle kanten rammelen. Het is daarnaast peperduur en de paar voordelen staan in geen enkele verhouding tot die kosten. Goederenvervoerders rijden al jaren succesvol met multisysteemlocs, dat kan voor reizigersvervoer ook.

asierts|24.01.23|21:35

@ Paul : wat heeft dit issue met rammelende specs te maken ? Graag ff toelichten.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.