Eurostar/Thalys pas in zomer 2024 op volle snelheid langs Rijpwetering

Eurostar op Amsterdam CS
De Eurostar doet wat langer over het traject tussen Hoofddorp en Roelofarendsveen. Nicky Boogaard/Creative Commons

De treinen van Eurostar kunnen op zijn vroegst pas in de zomer van 2024 weer op volle snelheid over het traject van de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Hoofddorp en Roelofarendsveen rijden. Tot die tijd werkt ProRail aan het herstel van een viaduct bij Rijpwetering. In oktober vorig jaar werden daarin scheuren ontdekt, als gevolg van constructiefouten. Mogelijk zijn er meer viaducten op het traject die met dit euvel kampen. Daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Eurostar/Thalys pas in zomer 2024 op volle snelheid langs Rijpwetering”

Marc Busio|10.01.23|18:43

Het is diep triest dat een spoorlijn die voor meer dan zeven miljard euro is aangelegd na tien jaar al dit soort gebreken vertoont. De HSL-brug over het Hollands Diep moest al voor tientallen miljoenen euro’s van windschermen worden voorzien en nu is het met deze brug, en wellicht een aantal gelijkaardige exemplaren, mis. Op zo’n manier zal het Politiek Den Haag geen moeite kosten om de hernieuwde plannen om een spoorlijn door de polder naar Groningen te bouwen ook dit keer terzijde te schuiven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eurostar/Thalys pas in zomer 2024 op volle snelheid langs Rijpwetering | SpoorPro.nl

Eurostar/Thalys pas in zomer 2024 op volle snelheid langs Rijpwetering

Eurostar op Amsterdam CS
De Eurostar doet wat langer over het traject tussen Hoofddorp en Roelofarendsveen. Nicky Boogaard/Creative Commons

De treinen van Eurostar kunnen op zijn vroegst pas in de zomer van 2024 weer op volle snelheid over het traject van de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Hoofddorp en Roelofarendsveen rijden. Tot die tijd werkt ProRail aan het herstel van een viaduct bij Rijpwetering. In oktober vorig jaar werden daarin scheuren ontdekt, als gevolg van constructiefouten. Mogelijk zijn er meer viaducten op het traject die met dit euvel kampen. Daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Eurostar/Thalys pas in zomer 2024 op volle snelheid langs Rijpwetering”

Marc Busio|10.01.23|18:43

Het is diep triest dat een spoorlijn die voor meer dan zeven miljard euro is aangelegd na tien jaar al dit soort gebreken vertoont. De HSL-brug over het Hollands Diep moest al voor tientallen miljoenen euro’s van windschermen worden voorzien en nu is het met deze brug, en wellicht een aantal gelijkaardige exemplaren, mis. Op zo’n manier zal het Politiek Den Haag geen moeite kosten om de hernieuwde plannen om een spoorlijn door de polder naar Groningen te bouwen ook dit keer terzijde te schuiven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.