Spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt 5 tot 6 miljoen euro duurder uit

De spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt vijf tot zes miljoen euro duurder uit dan verwacht. De ondergrond op de plek van het dubbelspoor is in slechte staat en moet verstevigd worden. Dat neemt meer ruimte in beslag en zorgt zo voor een kostenstijging.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt 5 tot 6 miljoen euro duurder uit”

Marc Busio|24.03.22|10:04

Zie hier de nieuwste truc om de rekening op te voeren: slappe ondergrond! Let op mijn woorden, vanaf nu zal tijdens ieder spooronderhoud- en vernieuwingsproject blijken dat de grond niet sterk genoeg is. Want, ja natuurlijk, er zullen straks hele zware goederentreinen gaan rijden tussen Scheemda en Winschoten. Misschien is het ook maar beter om meteen geluidsschermen te plaatsen en maatregelen te nemen tegen bodemtrillingen, we hebben hier per slot van rekening over de provincie Groningen.

Pat Rick|25.03.22|17:37

@Marc: voor de verandering ben ik het deze keer wel met je eens. Prijsopdrijving is business development bij ProRail, want echt waarde creëren is te moeilijk voor dit bedrijf: de overhead moet betaald worden en Nederland moet wel betalen, want gedwongen winkelnering. Infrabel werkt veel goedkoper, maar die mogen (gelukkig voor ProRail) niet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt 5 tot 6 miljoen euro duurder uit | SpoorPro.nl

Spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt 5 tot 6 miljoen euro duurder uit

De spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt vijf tot zes miljoen euro duurder uit dan verwacht. De ondergrond op de plek van het dubbelspoor is in slechte staat en moet verstevigd worden. Dat neemt meer ruimte in beslag en zorgt zo voor een kostenstijging.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Spoorverdubbeling tussen Scheemda en Winschoten valt 5 tot 6 miljoen euro duurder uit”

Marc Busio|24.03.22|10:04

Zie hier de nieuwste truc om de rekening op te voeren: slappe ondergrond! Let op mijn woorden, vanaf nu zal tijdens ieder spooronderhoud- en vernieuwingsproject blijken dat de grond niet sterk genoeg is. Want, ja natuurlijk, er zullen straks hele zware goederentreinen gaan rijden tussen Scheemda en Winschoten. Misschien is het ook maar beter om meteen geluidsschermen te plaatsen en maatregelen te nemen tegen bodemtrillingen, we hebben hier per slot van rekening over de provincie Groningen.

Pat Rick|25.03.22|17:37

@Marc: voor de verandering ben ik het deze keer wel met je eens. Prijsopdrijving is business development bij ProRail, want echt waarde creëren is te moeilijk voor dit bedrijf: de overhead moet betaald worden en Nederland moet wel betalen, want gedwongen winkelnering. Infrabel werkt veel goedkoper, maar die mogen (gelukkig voor ProRail) niet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.