Lelylijn

Initiatiefgroep Lelylijn: “2038 duurt te lang, we moeten er nu wel echt voor gaan”

De Lelylijn is een voorgestelde Nederlandse spoorlijn tussen Lelystad en Groningen met in elk geval stations in Emmeloord, Heerenveen en Drachten met treinen die een snelheid tot 200 kilometer per uur kunnen bereiken. 2020, Haalbaarheidsonderzoek Ministerie IenW

Het nieuwe kabinet trekt drie miljard euro uit voor de aanleg van de Lelylijn, zo blijkt uit het regeerakkoord dat vorige week is gepubliceerd. Goed nieuws voor de belanghebbenden. Initiatiefgroep Lelylijn is blij met dit bedrag. Voordat er met de aanleg wordt gestart moeten er nog wel een aantal knelpunten worden opgelost.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

3 reacties op “Initiatiefgroep Lelylijn: “2038 duurt te lang, we moeten er nu wel echt voor gaan””

Marc Busio|21.12.21|14:14

Hoe je via de Lelylijn in een uur tijd van Rotterdam in Groningen zou kunnen komen is mij een raadsel. Via de HSL-zuid van Rotterdam CS naar Amsterdam CS duurt al zo’n veertig minuten!!

Kees Boer|24.12.21|20:33

Ik zou zeggen omtrent de planpprocedures zo snel mogelijk beginnen;het trace zoveel mogelijk langs de bestaande doorsnijdingen zoals de A6 en A 7 en bekijken of ook Lemmer daarin wordt opgenomen met eventueel ook Joure

FH JK|15.12.22|20:40

Dit gaat heel veel geld kosten en heeft weinig toegevoegde waarde, in het noorden kan beter geïnvesteerd worden in aquaducten en verbetering van het wegennet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Initiatiefgroep Lelylijn: “2038 duurt te lang, we moeten er nu wel echt voor gaan” | SpoorPro.nl
Lelylijn

Initiatiefgroep Lelylijn: “2038 duurt te lang, we moeten er nu wel echt voor gaan”

De Lelylijn is een voorgestelde Nederlandse spoorlijn tussen Lelystad en Groningen met in elk geval stations in Emmeloord, Heerenveen en Drachten met treinen die een snelheid tot 200 kilometer per uur kunnen bereiken. 2020, Haalbaarheidsonderzoek Ministerie IenW

Het nieuwe kabinet trekt drie miljard euro uit voor de aanleg van de Lelylijn, zo blijkt uit het regeerakkoord dat vorige week is gepubliceerd. Goed nieuws voor de belanghebbenden. Initiatiefgroep Lelylijn is blij met dit bedrag. Voordat er met de aanleg wordt gestart moeten er nog wel een aantal knelpunten worden opgelost.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Hendriëlle de Groot

3 reacties op “Initiatiefgroep Lelylijn: “2038 duurt te lang, we moeten er nu wel echt voor gaan””

Marc Busio|21.12.21|14:14

Hoe je via de Lelylijn in een uur tijd van Rotterdam in Groningen zou kunnen komen is mij een raadsel. Via de HSL-zuid van Rotterdam CS naar Amsterdam CS duurt al zo’n veertig minuten!!

Kees Boer|24.12.21|20:33

Ik zou zeggen omtrent de planpprocedures zo snel mogelijk beginnen;het trace zoveel mogelijk langs de bestaande doorsnijdingen zoals de A6 en A 7 en bekijken of ook Lemmer daarin wordt opgenomen met eventueel ook Joure

FH JK|15.12.22|20:40

Dit gaat heel veel geld kosten en heeft weinig toegevoegde waarde, in het noorden kan beter geïnvesteerd worden in aquaducten en verbetering van het wegennet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.