ProRail vervangt geluidsschermen langs HSL in Zwijndrecht

De transparante panelen van het geluidsscherm langs de hogesnelheidslijn (HSL) in Zwijndrecht zijn afgelopen zaterdag vervangen door geluidsabsorberende panelen. De werkzaamheden zijn uitgevoerd door BAM Infra in opdracht van Infraspeed.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail vervangt geluidsschermen langs HSL in Zwijndrecht”

asierts|25.10.21|13:10

Die glazen schermen waren dan ook een ontwerp-blunder van de eerste orde. Het was veel beter geweest om het te splitsen in 2 delen: een laag deel tot raam-hoogte inclusief horizontaal deel tot vlakbij de trein, dat dat voorkomt dat geluid naar boven toe afstraalt, en alleen glas vanaf raamhoogte. De lage ruimte dient als ‘suskast’ geconstrueerd te worden, en het horizontale deel halverwege fungeert meteen ook als nood- en maintenance-looppad.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail vervangt geluidsschermen langs HSL in Zwijndrecht | SpoorPro.nl

ProRail vervangt geluidsschermen langs HSL in Zwijndrecht

De transparante panelen van het geluidsscherm langs de hogesnelheidslijn (HSL) in Zwijndrecht zijn afgelopen zaterdag vervangen door geluidsabsorberende panelen. De werkzaamheden zijn uitgevoerd door BAM Infra in opdracht van Infraspeed.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail vervangt geluidsschermen langs HSL in Zwijndrecht”

asierts|25.10.21|13:10

Die glazen schermen waren dan ook een ontwerp-blunder van de eerste orde. Het was veel beter geweest om het te splitsen in 2 delen: een laag deel tot raam-hoogte inclusief horizontaal deel tot vlakbij de trein, dat dat voorkomt dat geluid naar boven toe afstraalt, en alleen glas vanaf raamhoogte. De lage ruimte dient als ‘suskast’ geconstrueerd te worden, en het horizontale deel halverwege fungeert meteen ook als nood- en maintenance-looppad.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.