Onvoldoende maatwerk voor regionale en goederenvervoerders bij winterproblemen spoor

Er is onvoldoende maatwerk toegepast voor regionale en goederenvervoerders bij de extreme winterse omstandigheden die begin februari het Nederlandse spoor platlegde. ProRail belooft de communicatie- en informatievoorziening aan deze spoorvervoerders te verbeteren in voorbereiding op én tijdens het afschalen van de infrastructuur gedurende winterse omstandigheden. Dat staat in de gezamenlijke winterevaluatie van ProRail en NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Onvoldoende maatwerk voor regionale en goederenvervoerders bij winterproblemen spoor”

Pat Rick|02.07.21|15:14

Meer geld, geld, geld. Het enige mantra dat ProRail kent. Winterweer, spooronderhoud, spoorprojecten, veiligheid. Maar er moet eerst gekeken worden om de organisatie kosteneffectiever te maken. Doe een benchmark met Infrabel en de NMBS: materieel is ouder, maar beter onderhouden.

Ook is Infrabel veel goedkoper in projecten. Aanleg / elektrificatie per km. Zie elektrificatie Mol-Hamont: 1,2 miljoen per km bij 3kV! In NL: kosten van uitbreiding Maaslijn stijgen maar, ook van Drielandenlijn

Pat Rick|02.07.21|15:21

Uitvoering en onderhoud kan ook beter: kijk naar problemen Betuwelijn waar treinverkeer plat onnodig lang lag omdat er geen klemmen op voorraad waren. Of problemen bij Kijfhoek. Waalhaven.

Maar na ieder incident kan de PR afdeling wel een Onbewaakte Overweg vinden die afgesloten kan worden, zodat er weer promotie gemaakt kan worden. Eringa had zelf al verkondigd dat er te weinig technici in het bedrijf zijn. Maak zelfsturende teams en snij in management lagen. Is er ook minder geld nodig

asierts|06.07.21|12:07

@ Pat Rick & andere meelezenden:

Wie had kunnen denken dat die sketch van Van Kooten & De Bie (… daar komt het woord ‘winterklaar’ vandaan!) zo pijnlijk reeel zou worden op het ooit zo degelijke Nederlandse spoor. NATUURLIJK vraagt ‘Jacobse & Van Es’ steeds meer poen voor steeds minder ‘winterklaar’. Dat is De Werking van De Markt bij falende kennis aan de klantzijde. Dan word je getilt!! Bij ProRail kan men slechts aanbesteden – en NOG grotere geldwensen bij Sinterklaas neerleggen…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onvoldoende maatwerk voor regionale en goederenvervoerders bij winterproblemen spoor | SpoorPro.nl

Onvoldoende maatwerk voor regionale en goederenvervoerders bij winterproblemen spoor

Er is onvoldoende maatwerk toegepast voor regionale en goederenvervoerders bij de extreme winterse omstandigheden die begin februari het Nederlandse spoor platlegde. ProRail belooft de communicatie- en informatievoorziening aan deze spoorvervoerders te verbeteren in voorbereiding op én tijdens het afschalen van de infrastructuur gedurende winterse omstandigheden. Dat staat in de gezamenlijke winterevaluatie van ProRail en NS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Onvoldoende maatwerk voor regionale en goederenvervoerders bij winterproblemen spoor”

Pat Rick|02.07.21|15:14

Meer geld, geld, geld. Het enige mantra dat ProRail kent. Winterweer, spooronderhoud, spoorprojecten, veiligheid. Maar er moet eerst gekeken worden om de organisatie kosteneffectiever te maken. Doe een benchmark met Infrabel en de NMBS: materieel is ouder, maar beter onderhouden.

Ook is Infrabel veel goedkoper in projecten. Aanleg / elektrificatie per km. Zie elektrificatie Mol-Hamont: 1,2 miljoen per km bij 3kV! In NL: kosten van uitbreiding Maaslijn stijgen maar, ook van Drielandenlijn

Pat Rick|02.07.21|15:21

Uitvoering en onderhoud kan ook beter: kijk naar problemen Betuwelijn waar treinverkeer plat onnodig lang lag omdat er geen klemmen op voorraad waren. Of problemen bij Kijfhoek. Waalhaven.

Maar na ieder incident kan de PR afdeling wel een Onbewaakte Overweg vinden die afgesloten kan worden, zodat er weer promotie gemaakt kan worden. Eringa had zelf al verkondigd dat er te weinig technici in het bedrijf zijn. Maak zelfsturende teams en snij in management lagen. Is er ook minder geld nodig

asierts|06.07.21|12:07

@ Pat Rick & andere meelezenden:

Wie had kunnen denken dat die sketch van Van Kooten & De Bie (… daar komt het woord ‘winterklaar’ vandaan!) zo pijnlijk reeel zou worden op het ooit zo degelijke Nederlandse spoor. NATUURLIJK vraagt ‘Jacobse & Van Es’ steeds meer poen voor steeds minder ‘winterklaar’. Dat is De Werking van De Markt bij falende kennis aan de klantzijde. Dan word je getilt!! Bij ProRail kan men slechts aanbesteden – en NOG grotere geldwensen bij Sinterklaas neerleggen…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.