Een sprinter op station Breda

ProRail gunt eerste duurzame raamcontract voor stations

Movares, 4 Infra, Sweco, Antea en Royal Haskoning DHV gaan de komende vier jaar engineeringswerkzaamheden uitvoeren voor projecten van ProRail op stations. Het Raamcontract Stations 4.0 dat aan de vijf is gegund is het eerste engineeringscontract voor stations waarbij duurzaamheid expliciet is opgenomen als gunningscriterium.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail gunt eerste duurzame raamcontract voor stations”

asierts|29.06.21|09:51

Leuk hoor, al die duurzaamheidspraatjes, maar wanneer komt de klant centraal te staan? Zolang wissels onbetrouwbaar zijn en de enige oplossing van ProRail ‘minder wissels’ is, is geen enkel station in NL duurzaam. Want dieselbus/taxi/auto-inzet bij storingen, plus definitief klantverlies.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail gunt eerste duurzame raamcontract voor stations | SpoorPro.nl
Een sprinter op station Breda

ProRail gunt eerste duurzame raamcontract voor stations

Movares, 4 Infra, Sweco, Antea en Royal Haskoning DHV gaan de komende vier jaar engineeringswerkzaamheden uitvoeren voor projecten van ProRail op stations. Het Raamcontract Stations 4.0 dat aan de vijf is gegund is het eerste engineeringscontract voor stations waarbij duurzaamheid expliciet is opgenomen als gunningscriterium.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail gunt eerste duurzame raamcontract voor stations”

asierts|29.06.21|09:51

Leuk hoor, al die duurzaamheidspraatjes, maar wanneer komt de klant centraal te staan? Zolang wissels onbetrouwbaar zijn en de enige oplossing van ProRail ‘minder wissels’ is, is geen enkel station in NL duurzaam. Want dieselbus/taxi/auto-inzet bij storingen, plus definitief klantverlies.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.