ProRail heft vier onbewaakte overwegen op in Lochem en Ommen

Foto: Flickr.com/Robdammers

Spoorbeheerder ProRail saneert deze week weer vier onbewaakte overwegen. Het gaat  om drie overwegen in het Gelderse Lochem en een in Ommen in Overijssel. Sinds de start van het programma Niet Actief Beveiligde Overweg (NABO) in 2018 sloot ProRail 75 overwegen, voor het einde van het jaar moet de teller op honderd staan. Waarna in 2023 alle 180 openbaar toegankelijke NABO moeten zijn opgeheven of beveiligd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail heft vier onbewaakte overwegen op in Lochem en Ommen”

asierts|06.06.21|14:30

… en beste wissel is geen wissel. En de veiligste trein is een stilstaande trein zonder klagende klanten of ploffende payload. En de beste overheid is de oneindige geldkraan. Welkom in de wondere wereld van het afgesplitste spoorbeheer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail heft vier onbewaakte overwegen op in Lochem en Ommen | SpoorPro.nl

ProRail heft vier onbewaakte overwegen op in Lochem en Ommen

Foto: Flickr.com/Robdammers

Spoorbeheerder ProRail saneert deze week weer vier onbewaakte overwegen. Het gaat  om drie overwegen in het Gelderse Lochem en een in Ommen in Overijssel. Sinds de start van het programma Niet Actief Beveiligde Overweg (NABO) in 2018 sloot ProRail 75 overwegen, voor het einde van het jaar moet de teller op honderd staan. Waarna in 2023 alle 180 openbaar toegankelijke NABO moeten zijn opgeheven of beveiligd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “ProRail heft vier onbewaakte overwegen op in Lochem en Ommen”

asierts|06.06.21|14:30

… en beste wissel is geen wissel. En de veiligste trein is een stilstaande trein zonder klagende klanten of ploffende payload. En de beste overheid is de oneindige geldkraan. Welkom in de wondere wereld van het afgesplitste spoorbeheer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.