Infrabel-Elektrificatie-L19L15

Geëlektrificeerde spoorlijn tussen Mol en Hamont in juni klaar voor gebruik

Foto: Infrabel

Infrabel is in de afrondende fase aanbeland van de elektrificatie van spoorlijn 19 tussen het Belgische Mol en Hamont. De spoorinfrabeheerder verwacht dat de 33 kilometer lange spoorlijn in juni in gebruik kan worden genomen. In de toekomst zou het traject moeten worden doorgetrokken tot in Weert, maar hierover moet het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nog een besluit nemen.  

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Geëlektrificeerde spoorlijn tussen Mol en Hamont in juni klaar voor gebruik”

Illya Vaes|18.03.21|16:13

En net als in de jaren 80 elektrificeert België een lijn met een uurdienst.
In Nederland elektrificeren we nog niet eens alle lijnen met een halfuursdienst (= bijna alles) en zelfs niet die met een kwartierdienst (Zevenaar – Doetinchem, Groningen – Leeuwarden).
In de hype rond het gebruik van waterstof (dat drie tot vier keer zoveel energie vergt om een trein aan te drijven t.o.v. bovenleiding) zien de bestuurders weer een aanleiding om niets te doen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Geëlektrificeerde spoorlijn tussen Mol en Hamont in juni klaar voor gebruik | SpoorPro.nl
Infrabel-Elektrificatie-L19L15

Geëlektrificeerde spoorlijn tussen Mol en Hamont in juni klaar voor gebruik

Foto: Infrabel

Infrabel is in de afrondende fase aanbeland van de elektrificatie van spoorlijn 19 tussen het Belgische Mol en Hamont. De spoorinfrabeheerder verwacht dat de 33 kilometer lange spoorlijn in juni in gebruik kan worden genomen. In de toekomst zou het traject moeten worden doorgetrokken tot in Weert, maar hierover moet het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat nog een besluit nemen.  

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Geëlektrificeerde spoorlijn tussen Mol en Hamont in juni klaar voor gebruik”

Illya Vaes|18.03.21|16:13

En net als in de jaren 80 elektrificeert België een lijn met een uurdienst.
In Nederland elektrificeren we nog niet eens alle lijnen met een halfuursdienst (= bijna alles) en zelfs niet die met een kwartierdienst (Zevenaar – Doetinchem, Groningen – Leeuwarden).
In de hype rond het gebruik van waterstof (dat drie tot vier keer zoveel energie vergt om een trein aan te drijven t.o.v. bovenleiding) zien de bestuurders weer een aanleiding om niets te doen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.