strandplein-hoek-van-holland

Corona verstoort planning verlenging Hoekse Lijn

foto: Projectbureau Hoekse Lijn

De aanleg van het laatste stukje Hoekse Lijn tot aan het strand van Hoek van Holland gaat op zijn vroegst dit najaar van start. Onduidelijk is nog of de laatste toezegging, dat de metro in de zomer van 2022 kan doorrijden tot het strand, gehaald wordt. Dat blijkt uit de meest recente voortgangsrapportage van de Rotterdamse wethouder Arjan van Gils. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Corona verstoort planning verlenging Hoekse Lijn”

John rdam|29.06.20|16:33

Bombardier valt duidelijk niet in de categorie ‘hogesnelheidsbedrijf’. Zie ook de perikelen met spoorbeveiliging en nieuwe treinen op andere plekken in Europa.

Ibo de Joode|29.06.20|18:45

Wat hierboven niet genoemd wordt is de eis van de overheid aan NS om op het hoofdrailnetwerk op elk station 2x uur te stoppen.En 1x IC en 2x SP is denk ik gezien de vervoersvraag te veel. Dus het blijft altijd een probleem. Hetzelfde speelt hier in Friesland met nu 2x IC en 2x SP tussen Leeuwarden en Meppel. Grou/Jirnsum en Akkrum vullen echt geen 2x per uur sprinter. Net zoals Kapelle-Biezelinge cs.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Corona verstoort planning verlenging Hoekse Lijn | SpoorPro.nl
strandplein-hoek-van-holland

Corona verstoort planning verlenging Hoekse Lijn

foto: Projectbureau Hoekse Lijn

De aanleg van het laatste stukje Hoekse Lijn tot aan het strand van Hoek van Holland gaat op zijn vroegst dit najaar van start. Onduidelijk is nog of de laatste toezegging, dat de metro in de zomer van 2022 kan doorrijden tot het strand, gehaald wordt. Dat blijkt uit de meest recente voortgangsrapportage van de Rotterdamse wethouder Arjan van Gils. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

2 reacties op “Corona verstoort planning verlenging Hoekse Lijn”

John rdam|29.06.20|16:33

Bombardier valt duidelijk niet in de categorie ‘hogesnelheidsbedrijf’. Zie ook de perikelen met spoorbeveiliging en nieuwe treinen op andere plekken in Europa.

Ibo de Joode|29.06.20|18:45

Wat hierboven niet genoemd wordt is de eis van de overheid aan NS om op het hoofdrailnetwerk op elk station 2x uur te stoppen.En 1x IC en 2x SP is denk ik gezien de vervoersvraag te veel. Dus het blijft altijd een probleem. Hetzelfde speelt hier in Friesland met nu 2x IC en 2x SP tussen Leeuwarden en Meppel. Grou/Jirnsum en Akkrum vullen echt geen 2x per uur sprinter. Net zoals Kapelle-Biezelinge cs.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.