Vrees voor positie regionale spoorvervoerders bij deprivatisering ProRail
Als ProRail onder het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat komt te hangen, zal de rol van de regionale spoorvervoerders en regionale overheden steeds verder op de achtergrond komen te liggen. Dat verwacht Coen Storm, directeur Rail van Connexxion. “Het meeste geld gaat nu al op aan projecten op het hoofdrailnet en in de Randstad. Daarnaast gaat de pot kleine infrastructuur nagenoeg volledig naar NS. Er blijft voor de regio niks over.”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
ProRail is nooit geprivatiseerd, dus dan kun je nu ook niet deprivatiseren.
Door het gebruik van de verkeerde termen leid je de aandacht af naar de verkeerde zaken. Het gaat hier immers niet om privatisering.
De verwarring is groot: is er nou gecentraliseerd of juist niet?
Dat prorail weer onder staatstoezicht komt is een hele verbetering, nu al die kleine vervoerders nog, stoppen met die doorgedraaide privatisering daar wordt geen mens beter van en het werkt kosten verhogend