Een Connexxion-trein van de valleilijn op station Amersfoort

Vrees voor positie regionale spoorvervoerders bij deprivatisering ProRail

Bron: ontvangen van Connexxion

Als ProRail onder het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat komt te hangen, zal de rol van de regionale spoorvervoerders en regionale overheden steeds verder op de achtergrond komen te liggen. Dat verwacht Coen Storm, directeur Rail van Connexxion. “Het meeste geld gaat nu al op aan projecten op het hoofdrailnet en in de Randstad. Daarnaast gaat de pot kleine infrastructuur nagenoeg volledig naar NS. Er blijft voor de regio niks over.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Vrees voor positie regionale spoorvervoerders bij deprivatisering ProRail”

Rian van der Borgt|27.02.20|12:25

ProRail is nooit geprivatiseerd, dus dan kun je nu ook niet deprivatiseren.
Door het gebruik van de verkeerde termen leid je de aandacht af naar de verkeerde zaken. Het gaat hier immers niet om privatisering.

Wiebe Goossen|27.02.20|16:27

De verwarring is groot: is er nou gecentraliseerd of juist niet?

Henk Derksen|28.02.20|09:05

Dat prorail weer onder staatstoezicht komt is een hele verbetering, nu al die kleine vervoerders nog, stoppen met die doorgedraaide privatisering daar wordt geen mens beter van en het werkt kosten verhogend

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vrees voor positie regionale spoorvervoerders bij deprivatisering ProRail | SpoorPro.nl
Een Connexxion-trein van de valleilijn op station Amersfoort

Vrees voor positie regionale spoorvervoerders bij deprivatisering ProRail

Bron: ontvangen van Connexxion

Als ProRail onder het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat komt te hangen, zal de rol van de regionale spoorvervoerders en regionale overheden steeds verder op de achtergrond komen te liggen. Dat verwacht Coen Storm, directeur Rail van Connexxion. “Het meeste geld gaat nu al op aan projecten op het hoofdrailnet en in de Randstad. Daarnaast gaat de pot kleine infrastructuur nagenoeg volledig naar NS. Er blijft voor de regio niks over.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “Vrees voor positie regionale spoorvervoerders bij deprivatisering ProRail”

Rian van der Borgt|27.02.20|12:25

ProRail is nooit geprivatiseerd, dus dan kun je nu ook niet deprivatiseren.
Door het gebruik van de verkeerde termen leid je de aandacht af naar de verkeerde zaken. Het gaat hier immers niet om privatisering.

Wiebe Goossen|27.02.20|16:27

De verwarring is groot: is er nou gecentraliseerd of juist niet?

Henk Derksen|28.02.20|09:05

Dat prorail weer onder staatstoezicht komt is een hele verbetering, nu al die kleine vervoerders nog, stoppen met die doorgedraaide privatisering daar wordt geen mens beter van en het werkt kosten verhogend

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.