
RHDHV maakt verbinding Schiphol-Lelystad klaar voor PHS en ERTMS
Foto: verkregen via Joris-Jan Gerritse van ETS Spoor
Aannemer Royal HaskoningDHV gaat ProRail de komende jaren ondersteunen bij de uitwerking van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) op het traject Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad (OV SAAL). Daarnaast gaat het bedrijf dezelfde corridor voorbereiden op de komst van ERTMS.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Men zou OV SAAL kunnen versoberen door de scope te verkleinen en rond Schiphol voor een andere railoplossing kiezen: laat deel van de I/Cs rijden tot A’dam-Zuid en dan reizigers laten overstappen op de metro naar Schiphol. Dit is veel beter dat je HSL-reizigers vraagt om daar over te stappen op een Airport Sprinter. Dan wordt A’dam zuid een keerstation
PHS slorpt heel veel mobiliteitsbudget op, en zorgt dan weer voor problemen met voor-/na-transport, wat door metro al deels opgelost zou worden