Unimog voor op het spoor van Mercedes-Benz

ProRail bestelt sleepvoertuigen om gestrande treinen sneller weg te slepen

Bron: Mercedes-Benz

ProRail neemt maatregelen om passagiers die vastzitten in een gestrande trein voortaan sneller uit de trein te kunnen laten. De richttijd is twee uur, maar de spoorbeheerder wil dit zo snel mogelijk halveren. Hiervoor zijn onder andere vijf Unimogs besteld. Dat zijn sleepvoertuigen die zowel over de weg als het spoor kunnen rijden, zegt een woordvoerder van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

5 reacties op “ProRail bestelt sleepvoertuigen om gestrande treinen sneller weg te slepen”

Rob Klok|11.05.18|11:38

Eigenlijk hetzelfde wat trambedrijven al vele jaren doen. Hopelijk loopt de Unimog niet vast in het fileverkeer!

H.H. Baas|11.05.18|13:48

Ik ben slw geweest. Wij hadden een Unimogje. De bedoeling was om ASD CS via de straat te kunnen mijden. De onze had een motor- en een PTO compressor want met een zware trein is het heel belangrijk dat die op lucht vervoerd wordt want de Unimog weegt in verhouding helemaal niets. Ik heb mij altijd zorgen gemaakt over de gevolgen als de Unimog er met slepen van een flinke trein zou ontsporen. Een van de nadelen was dat de Unimog vooruit met de straatwegsnelheid kon maar achteruit alleen langzaam.

Frans Appel|08.06.18|10:47

De vertraging zit hem niet in het inzetten van materieel, maar in het verkrijgen van de goedkeuring van het gebruik van materieel van een vervoerder.
Je bent zo een paar uur verder. Fijn he, die marktwerking ?, het wordt alleen maar beter !.

willy van de vorst|24.06.20|22:37

een unimog kan evensnel vooruit dan achteruit , altans de mijne wel
mvrgr
willy van de vorst

willy van de vorst|24.06.20|22:38

mijne unimog kan evensnel voor als achteruit

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail bestelt sleepvoertuigen om gestrande treinen sneller weg te slepen | SpoorPro.nl
Unimog voor op het spoor van Mercedes-Benz

ProRail bestelt sleepvoertuigen om gestrande treinen sneller weg te slepen

Bron: Mercedes-Benz

ProRail neemt maatregelen om passagiers die vastzitten in een gestrande trein voortaan sneller uit de trein te kunnen laten. De richttijd is twee uur, maar de spoorbeheerder wil dit zo snel mogelijk halveren. Hiervoor zijn onder andere vijf Unimogs besteld. Dat zijn sleepvoertuigen die zowel over de weg als het spoor kunnen rijden, zegt een woordvoerder van ProRail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

5 reacties op “ProRail bestelt sleepvoertuigen om gestrande treinen sneller weg te slepen”

Rob Klok|11.05.18|11:38

Eigenlijk hetzelfde wat trambedrijven al vele jaren doen. Hopelijk loopt de Unimog niet vast in het fileverkeer!

H.H. Baas|11.05.18|13:48

Ik ben slw geweest. Wij hadden een Unimogje. De bedoeling was om ASD CS via de straat te kunnen mijden. De onze had een motor- en een PTO compressor want met een zware trein is het heel belangrijk dat die op lucht vervoerd wordt want de Unimog weegt in verhouding helemaal niets. Ik heb mij altijd zorgen gemaakt over de gevolgen als de Unimog er met slepen van een flinke trein zou ontsporen. Een van de nadelen was dat de Unimog vooruit met de straatwegsnelheid kon maar achteruit alleen langzaam.

Frans Appel|08.06.18|10:47

De vertraging zit hem niet in het inzetten van materieel, maar in het verkrijgen van de goedkeuring van het gebruik van materieel van een vervoerder.
Je bent zo een paar uur verder. Fijn he, die marktwerking ?, het wordt alleen maar beter !.

willy van de vorst|24.06.20|22:37

een unimog kan evensnel vooruit dan achteruit , altans de mijne wel
mvrgr
willy van de vorst

willy van de vorst|24.06.20|22:38

mijne unimog kan evensnel voor als achteruit

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.