Intercitytrein, station Rotterdam Centraal

HRI steunt oproep topman ProRail voor uitbreiding spoornetwerk

De Nederlandse overheid moet geld vrijmaken voor een robuuste uitbreiding van het Nederlandse spoorwegennet. Extra rails, snellere treinen, hogesnelheidswissels en bredere perrons zijn nodig om het groeiend aantal treinreizigers in de toekomst adequaat te kunnen vervoeren. Hiervoor pleit Holland Rail Industry (HRI), de branchevereniging voor ontwerpers, leveranciers en bouwers van de spoorwegsector. HRI steunt daarmee de oproep die ProRail-topman Pier Eringa hiertoe eerder deed.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “HRI steunt oproep topman ProRail voor uitbreiding spoornetwerk”

Marco Veen|11.05.17|11:34

Zonder vernieuwing van de ICT systemen (PRL/VKL) – waardoor centrale, geautomatiseerde treinplanning mogelijk met een betere uitnutting van de railinfrastructuur – is een verregaande investering in de railinfra een subptimalisatie voor het geschetste probleem.
De keten is zo sterk als de zwakste schakel; de kosten voor de vernieuwing van de ICT systemen is een fractie van de gewenste investeringen in de railinfra. Ik pleit er dus voor dat in de begroting deze ICT vernieuwing wordt meegenomen.

Wouter van Gessel|11.05.17|16:29

Vanuit het spectrum van geleide transport hebben snelle conventionele treinen geen toekomst. Hun eigenschappen zorgen ervoor dat of IC stations voorbij gereden moeten worden of de reistijd zal niet veel beter worden. In het vorige artikel pleiten wij voor ontvlechting stop- en intercitytreinen. Elk moet over een eigen spoor gaan rijden. De spoorsector is de enige die met de juiste middelen steden, regio’s,provincies zo te verbinden dat er verdichting plaatsvind en daarmee 2deling tegen kan gaan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

HRI steunt oproep topman ProRail voor uitbreiding spoornetwerk | SpoorPro.nl
Intercitytrein, station Rotterdam Centraal

HRI steunt oproep topman ProRail voor uitbreiding spoornetwerk

De Nederlandse overheid moet geld vrijmaken voor een robuuste uitbreiding van het Nederlandse spoorwegennet. Extra rails, snellere treinen, hogesnelheidswissels en bredere perrons zijn nodig om het groeiend aantal treinreizigers in de toekomst adequaat te kunnen vervoeren. Hiervoor pleit Holland Rail Industry (HRI), de branchevereniging voor ontwerpers, leveranciers en bouwers van de spoorwegsector. HRI steunt daarmee de oproep die ProRail-topman Pier Eringa hiertoe eerder deed.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “HRI steunt oproep topman ProRail voor uitbreiding spoornetwerk”

Marco Veen|11.05.17|11:34

Zonder vernieuwing van de ICT systemen (PRL/VKL) – waardoor centrale, geautomatiseerde treinplanning mogelijk met een betere uitnutting van de railinfrastructuur – is een verregaande investering in de railinfra een subptimalisatie voor het geschetste probleem.
De keten is zo sterk als de zwakste schakel; de kosten voor de vernieuwing van de ICT systemen is een fractie van de gewenste investeringen in de railinfra. Ik pleit er dus voor dat in de begroting deze ICT vernieuwing wordt meegenomen.

Wouter van Gessel|11.05.17|16:29

Vanuit het spectrum van geleide transport hebben snelle conventionele treinen geen toekomst. Hun eigenschappen zorgen ervoor dat of IC stations voorbij gereden moeten worden of de reistijd zal niet veel beter worden. In het vorige artikel pleiten wij voor ontvlechting stop- en intercitytreinen. Elk moet over een eigen spoor gaan rijden. De spoorsector is de enige die met de juiste middelen steden, regio’s,provincies zo te verbinden dat er verdichting plaatsvind en daarmee 2deling tegen kan gaan.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.