De elektrische scheidingslas (ES-las) van Voestalpine Railpro

Minder treinstoringen door nieuwe elektrische scheidingslas

Bron: Voestalpine Railpro

Spoorleverancier Voestalpine Railpro heeft een aanbesteding gewonnen voor het leveren van een nieuwe verbeterde elektrische scheidingslas. ES-lassen blijken in de storingsstatistieken van ProRail te vaak oorzaak van verstoring. De spoorbeheerder heeft daarom een aanbesteding uitgeschreven voor een verbeterde las die minder storingsgevoelig is. Voestalpine Railpro won de aanbesteding en mag de nieuwe ES-las de komende drie jaar leveren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Minder treinstoringen door nieuwe elektrische scheidingslas | SpoorPro.nl
De elektrische scheidingslas (ES-las) van Voestalpine Railpro

Minder treinstoringen door nieuwe elektrische scheidingslas

Bron: Voestalpine Railpro

Spoorleverancier Voestalpine Railpro heeft een aanbesteding gewonnen voor het leveren van een nieuwe verbeterde elektrische scheidingslas. ES-lassen blijken in de storingsstatistieken van ProRail te vaak oorzaak van verstoring. De spoorbeheerder heeft daarom een aanbesteding uitgeschreven voor een verbeterde las die minder storingsgevoelig is. Voestalpine Railpro won de aanbesteding en mag de nieuwe ES-las de komende drie jaar leveren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.