RILA-SC Module, inspectie spoor, NS-trein

Nieuw systeem inspecteert wissels vanuit reizigerstrein

Bron: BAM Infra

BAM Infra Rail heeft in samenwerking met Fugro RailData een systeem ontwikkeld waarmee het mogelijk is op om vanuit een reizigerstrein spoorwegwissels te inspecteren. Het systeem RILA-S&C Module is gecertificeerd door ProRail. BAM wil het nieuwe systeem dit jaar nog in de praktijk gaan toepassen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Nieuw systeem inspecteert wissels vanuit reizigerstrein”

Chih Chun Wang|28.07.16|14:03

Blijft de vraag over of de module ook (haar)scheurtjes etc. in vleugel, puntstukken enz. constateert? Of moeten er toch nog daarnaast aparte inspecties worden uitgevoerd om dit te kunnen vaststellen. Zo ook voor loszittende bevestigingsmateriaal van puntstukken, vleugels enz. Naast wisselgeometrie zitten er nog veel meer inspectiepunten in een wissel en hoe en met welke frequentie worden deze geïnspecteerd?

Roderick Klein|20.07.17|22:46

Dat vraag ik mij ook af. Ik heb uit uuuhm bepaalde bronnen begrepen dat mogelijk sommige wissels “in storing” zijn gegaan domweg omdat ze te weinig worden nagekeken. Een gedeelte van de storingen meen ik mij te herrineren kwam ook door de wisselrollen niet genoeg gesmeerd werden. Resultaat de wissel aansturing had het veel zwaarder.

Overigens heeft RET juist MEER overloopwissels in de oude Hofplein-lijn gezet. Waarom heeft de RET trouwens niet massaal last van sein en wisselstoringen !?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.