Storm, NS, verstoring

FNV: laat trein over ander spoor rijden bij ongeluk

Veel verstoringen op het spoor kunnen eenvoudig worden opgelost. Bijvoorbeeld door de trein dichter bij de plaats van een storing te keren en bij een ongeval zo mogelijk over het andere spoor te rijden. Deze oplossingen hebben kaderleden van FNV Spoor woensdagochtend aan ProRail-directeur Pier Eringa overhandigd. FNV heeft een lijst gemaakt vier adviezen waarmee het treinverkeer bij kleine calamiteiten en storingen sneller op gang kan worden geholpen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “FNV: laat trein over ander spoor rijden bij ongeluk”

Alfred Kleijn|26.11.15|01:43

Volgens mij wordt is het nu zo dat bij een verstoring tussen Utrecht en Schiphol de intercity Schiphol – Heerlen ook niet rijdt tussen ’s Hertogenbosch en Utrecht. En andersom. Wat een onzin! Zo’n trein moet toch in Utrecht kunnen keren! Maar ja, daar zijn ze alleen maar wissels aan het weghalen. Nou, ik heb het heilzame effect van die operatie tot nu toe nog niet kunnen ondervinden! En zo zijn er denk ik nog wel meer voorbeelden van treinseries die bij calamiteiten veel te ver worden ingekort.

Antoine Berben|26.11.15|18:24

Alfred Kleijn heeft helemaal gelijk;de zogenmaamd deskundigen bij prutsrail die overal maar wissels weghalen omdat het onderhoud zo duur zou zijn maakten daarmee natuurlijk ook het wisselen van sporen bij calamiteiten nog eens extra moeilijk. Dat laat zich niet eenvoudig en goedkoop meer wijzigen.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat deze ‘nieuwe’ kennis doordringt tot aan de directie van prutsrail maar ik ben bepaald pessimistisch.
Het blijft prutsrail hoe dan ook!

Derk Van Dorth|18.12.15|11:44

Alle wissels die ProRail weg laat halen, kunnen in de operatie niet gestoord raken. Tja.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

FNV: laat trein over ander spoor rijden bij ongeluk | SpoorPro.nl
Storm, NS, verstoring

FNV: laat trein over ander spoor rijden bij ongeluk

Veel verstoringen op het spoor kunnen eenvoudig worden opgelost. Bijvoorbeeld door de trein dichter bij de plaats van een storing te keren en bij een ongeval zo mogelijk over het andere spoor te rijden. Deze oplossingen hebben kaderleden van FNV Spoor woensdagochtend aan ProRail-directeur Pier Eringa overhandigd. FNV heeft een lijst gemaakt vier adviezen waarmee het treinverkeer bij kleine calamiteiten en storingen sneller op gang kan worden geholpen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

3 reacties op “FNV: laat trein over ander spoor rijden bij ongeluk”

Alfred Kleijn|26.11.15|01:43

Volgens mij wordt is het nu zo dat bij een verstoring tussen Utrecht en Schiphol de intercity Schiphol – Heerlen ook niet rijdt tussen ’s Hertogenbosch en Utrecht. En andersom. Wat een onzin! Zo’n trein moet toch in Utrecht kunnen keren! Maar ja, daar zijn ze alleen maar wissels aan het weghalen. Nou, ik heb het heilzame effect van die operatie tot nu toe nog niet kunnen ondervinden! En zo zijn er denk ik nog wel meer voorbeelden van treinseries die bij calamiteiten veel te ver worden ingekort.

Antoine Berben|26.11.15|18:24

Alfred Kleijn heeft helemaal gelijk;de zogenmaamd deskundigen bij prutsrail die overal maar wissels weghalen omdat het onderhoud zo duur zou zijn maakten daarmee natuurlijk ook het wisselen van sporen bij calamiteiten nog eens extra moeilijk. Dat laat zich niet eenvoudig en goedkoop meer wijzigen.
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat deze ‘nieuwe’ kennis doordringt tot aan de directie van prutsrail maar ik ben bepaald pessimistisch.
Het blijft prutsrail hoe dan ook!

Derk Van Dorth|18.12.15|11:44

Alle wissels die ProRail weg laat halen, kunnen in de operatie niet gestoord raken. Tja.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.