Martin Hiensch, DEKRA Rail, RailTech, workshop, presentatie

Minder schade door optimale balans railvoertuig en infra

Rijdende treinen veroorzaken slijtage en schade in het contactvlak tussen spoorstaven en de wielen. Om te voorkomen dat dit leidt tot ongewenst rijgedrag of toename van de krachten in het wiel-railcontact, moet er onderhoud gepleegd worden. Wanneer het railvoertuig, infra en exploitatie onvoldoende op elkaar zijn afgestemd leidt dit tot veelvuldig onderhoud en vervanging. Dit is natuurlijk erg kostbaar. Daarom doet DEKRA Rail onderzoek naar de optimale afstemming van de beïnvloedende parameters binnen het wiel-railsysteem, om zo de optimale balans te vinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

1 reactie op “Minder schade door optimale balans railvoertuig en infra”

Henk-Jan Wormgoor|10.04.15|22:00

Want onderhoud is duur, maar wel hard nodig! Helemaal mee eens!
Brandende treinen, trillende en scheurende huizen, verroeste oude bruggen, tot 4x te hoge dynamische aslasten volgens het Borne Rapport, seinstoringen, ……
Overal goederentreinen, meer treinkilometers, meer trein-ton kilometers, veel verwaarsloosd materieel, geen APK, etc. Nu dus ook overal meer, vaker, beter onderhoud en upgrades en updates etc.? Er is genoeg uitstekende technologie beschikbaar.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Minder schade door optimale balans railvoertuig en infra | SpoorPro.nl
Martin Hiensch, DEKRA Rail, RailTech, workshop, presentatie

Minder schade door optimale balans railvoertuig en infra

Rijdende treinen veroorzaken slijtage en schade in het contactvlak tussen spoorstaven en de wielen. Om te voorkomen dat dit leidt tot ongewenst rijgedrag of toename van de krachten in het wiel-railcontact, moet er onderhoud gepleegd worden. Wanneer het railvoertuig, infra en exploitatie onvoldoende op elkaar zijn afgestemd leidt dit tot veelvuldig onderhoud en vervanging. Dit is natuurlijk erg kostbaar. Daarom doet DEKRA Rail onderzoek naar de optimale afstemming van de beïnvloedende parameters binnen het wiel-railsysteem, om zo de optimale balans te vinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

1 reactie op “Minder schade door optimale balans railvoertuig en infra”

Henk-Jan Wormgoor|10.04.15|22:00

Want onderhoud is duur, maar wel hard nodig! Helemaal mee eens!
Brandende treinen, trillende en scheurende huizen, verroeste oude bruggen, tot 4x te hoge dynamische aslasten volgens het Borne Rapport, seinstoringen, ……
Overal goederentreinen, meer treinkilometers, meer trein-ton kilometers, veel verwaarsloosd materieel, geen APK, etc. Nu dus ook overal meer, vaker, beter onderhoud en upgrades en updates etc.? Er is genoeg uitstekende technologie beschikbaar.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.