BAM legt spoorinfrastructuur aan bij station Mechelen

BAM heeft twee opdrachten binnengehaald voor de aanleg van spoorinfrastructuur rondom het station in het Belgische Mechelen. CEI-De Meyer, de Belgische werkmaatschappij van BAM, verkreeg de opdrachten in combinatie met aannemer Jan de Nul. De contracten hebben een gezamenlijke waarde van 85 miljoen euro. De opdrachtgever is infrastructuurbeheerder Infrabel.

CEI-De Meyer en Jan de Nul leggen ten noorden en ten zuiden van het station infrastructuur aan ten behoeve van een nieuwe spoorlijn. De spooraannemers leggen spooronderbruggingen aan, een tangenttunnel onder het kanaal Leuven-Dijle, een spoorbrug over het kanaal Leuven-Dijle en een spoorbrug over de Dijle. Verder passen zij de sporen en bovenleidingen aan.

Werkzaamheden

De nieuwe spoorlijn en de werkzaamheden er omheen moeten de bereikbaarheid van Mechelen verbeteren. De aannemers starten in de zomer met de werkzaamheden. Het zal ruim drie jaar duren voordat het project is afgerond.

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten bij het zoeken naar de waarheid in de spoorsector.

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de introductieaanbieding ‘eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.