werkzaamheden BAM Almere

BAM Rail gaat spoor onderhouden in Betuwe

BAM Rail bv gaat de komende vijf jaar het spooronderhoud verrichten in de Betuwe. Vanaf 1 juni 2012 wordt het onderhoud aan de sporen in en rond ’s-Hertogenbosch in Noord-Brabant en Geldermalsen in Gelderland geregeld door BAM Rail.

ProRail heeft deze opdracht aan het bedrijf vergeven. Binnen het onderhoudscontract geldt dat BAM Rail verantwoordelijk is voor het preventief en correctief onderhoud en storingsherstel aan de sporen, bovenleiding, beveiligingsinstallaties, zoals seinen en overwegen.

PGO-contract

Ook de reizigersinformatiesystemen en alle kunstwerken, waarbij de spoorbruggen over de Maas en de spoorbrug over de Waal het meest in het oog springen, vallen onder het contract.

Per 1 februari dit jaar wordt gestart met de mobilisatie van het contractgebied, waarna BAM Rail per 1 juni met het onderhoudscontract kan starten. Het contract betreft een Prestatie Gericht Onderhoudscontract (PGO-contract).

Spoornetwerk

Dit biedt BAM Rail de mogelijkheid om het onderhoud flexibel en innovatief in te richten. Dit moet weer tot een betere prestatie kunnen leiden. Het verder verlagen van het aantal storingen op het spoornetwerk zou hiervan een resultaat kunnen zijn.

Het contract houdt in dat BAM Rail 200 wissels, 225 kilometer spoor, 180 kilometer baanlichaam, 13 stations, 80 overwegen, 300 kilometer bovenleiding, drie grote spoorbruggen en vele kunstwerken en duikers zal onderhouden.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.