Een Eurostar-trein op de HSL-Zuid

Systeem beheersing spoorveiligheid HSL-Zuid over op Europese standaard

Het treinverkeer dat van de HSL-Zuid gebruik maakt, werd vandaag geplaagd door een fikse stroomstoring. Rob Dammers/Flickr

Staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat heeft ervoor gekozen om de beheersbaarheid van de integrale spoorveiligheid op de HSL-Zuid in te richten volgens het nu geldende Europese regelgevingskader. Dat is een hele mond vol, maar het komt erop neer dat het huidige veiligheidsniveau gehandhaafd blijft. “Het verschil betreft uitsluitend de wijze waarop dit in procedures en afspraken georganiseerd wordt”, schrijft Heijnen aan de Tweede kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Systeem beheersing spoorveiligheid HSL-Zuid over op Europese standaard”

A C F Sierts|05.07.23|16:33

Wedden dat ze ook met deze nieuwe burocratieregels het grootste veiligheidsrisico niet gaan identificeren? Wedden ?

A C F Sierts|06.07.23|16:43

Niemand durft te reageren. Prima, dan wachten we toch gewoon op een nieuw Harmelen ? Want zo werkt de overheid anno nu: niet werken voor de burger, maar allereerst de eigen carriere. Lastige thema’s mijdt men liever.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Systeem beheersing spoorveiligheid HSL-Zuid over op Europese standaard | SpoorPro.nl
Een Eurostar-trein op de HSL-Zuid

Systeem beheersing spoorveiligheid HSL-Zuid over op Europese standaard

Het treinverkeer dat van de HSL-Zuid gebruik maakt, werd vandaag geplaagd door een fikse stroomstoring. Rob Dammers/Flickr

Staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat heeft ervoor gekozen om de beheersbaarheid van de integrale spoorveiligheid op de HSL-Zuid in te richten volgens het nu geldende Europese regelgevingskader. Dat is een hele mond vol, maar het komt erop neer dat het huidige veiligheidsniveau gehandhaafd blijft. “Het verschil betreft uitsluitend de wijze waarop dit in procedures en afspraken georganiseerd wordt”, schrijft Heijnen aan de Tweede kamer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Systeem beheersing spoorveiligheid HSL-Zuid over op Europese standaard”

A C F Sierts|05.07.23|16:33

Wedden dat ze ook met deze nieuwe burocratieregels het grootste veiligheidsrisico niet gaan identificeren? Wedden ?

A C F Sierts|06.07.23|16:43

Niemand durft te reageren. Prima, dan wachten we toch gewoon op een nieuw Harmelen ? Want zo werkt de overheid anno nu: niet werken voor de burger, maar allereerst de eigen carriere. Lastige thema’s mijdt men liever.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.