VVD wil ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat

Spoorbeheerder ProRail zou het best afgeschaft kunnen worden. De taken zouden ondergebracht kunnen worden bij Rijkswaterstaat. Dat is de mening van Tweede Kamerlid Charlie Aptroot van de VVD. De SP is het hiermee eens.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

7 reacties op “VVD wil ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat”

Simon|10.05.12|14:35

Prima idee,
Verder vind ik dat NS wel een stevige concurrent kan gebruiken.

Simon|10.05.12|14:57

Helemaal mee eens,
Bovendien zou NS best een stevige concurrent kunnen gebruiken

René Vink|10.05.12|17:58

Vermakelijk. Farshad Bashir is zo goed op de hoogte dat hij het verschil niet ziet tussen ProRail opnemen in Rijkswaterstaat en het terugdraaien van de verzelfstandiging van de NS. Hij heeft zelfs niet door dat die verzelfstandiging niet eens heeft plaats gevonden, alle aandelen zijn nog steeds in handen van de staat. Er heeft alleen een splitsing plaats gevonden tussen ProRail en (de rest van) NS. Dat was een voorbereiding op een verzelfstandiging die nooit is gekomen.

René Vink|10.05.12|17:59

“Jaap” hier voor mij is het én eens met de stellingen én wil stevige concurrenten. Beste Jaap, ook jij begrijpt er helemaal niets van. De afsplitsing van ProRail was bedoeld om het beheer van het spoor onafhankelijk van de vervoerders te maken, zodat andere vervoerders op gelijke wijze als NS zouden worden behandeld. Dus je kunt het niet met alle stellingen eens zijn en toch concurrentie willen.

René Vink|10.05.12|18:01

Lees voor Jaap Simon, ik vergiste me

Simon|11.05.12|17:17

Ik was een beetje kort door de bocht met mijn reactie René, ik begrijp dat je het zo niet snapt.
Ik bedoelde, ProRail naar Rijkswaterstaat zodat het spoorbeheer net zo aangepakt wordt als het weg- en waterwegbeheer en NS een flinke concurrent om dat bedrijf wat competitief te maken.
Simon

Raj|08.06.12|18:34

Dit idee lijkt sterk op Boekspots, ook een manier om bokeen te delen, waar bij de bibliotheek de facilitator is. Zou de NS of Prorail hier ook interesse hebben? Het is vast goedkoper dan een full-service bibliotheek.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VVD wil ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat | SpoorPro.nl

VVD wil ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat

Spoorbeheerder ProRail zou het best afgeschaft kunnen worden. De taken zouden ondergebracht kunnen worden bij Rijkswaterstaat. Dat is de mening van Tweede Kamerlid Charlie Aptroot van de VVD. De SP is het hiermee eens.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

7 reacties op “VVD wil ProRail onderbrengen bij Rijkswaterstaat”

Simon|10.05.12|14:35

Prima idee,
Verder vind ik dat NS wel een stevige concurrent kan gebruiken.

Simon|10.05.12|14:57

Helemaal mee eens,
Bovendien zou NS best een stevige concurrent kunnen gebruiken

René Vink|10.05.12|17:58

Vermakelijk. Farshad Bashir is zo goed op de hoogte dat hij het verschil niet ziet tussen ProRail opnemen in Rijkswaterstaat en het terugdraaien van de verzelfstandiging van de NS. Hij heeft zelfs niet door dat die verzelfstandiging niet eens heeft plaats gevonden, alle aandelen zijn nog steeds in handen van de staat. Er heeft alleen een splitsing plaats gevonden tussen ProRail en (de rest van) NS. Dat was een voorbereiding op een verzelfstandiging die nooit is gekomen.

René Vink|10.05.12|17:59

“Jaap” hier voor mij is het én eens met de stellingen én wil stevige concurrenten. Beste Jaap, ook jij begrijpt er helemaal niets van. De afsplitsing van ProRail was bedoeld om het beheer van het spoor onafhankelijk van de vervoerders te maken, zodat andere vervoerders op gelijke wijze als NS zouden worden behandeld. Dus je kunt het niet met alle stellingen eens zijn en toch concurrentie willen.

René Vink|10.05.12|18:01

Lees voor Jaap Simon, ik vergiste me

Simon|11.05.12|17:17

Ik was een beetje kort door de bocht met mijn reactie René, ik begrijp dat je het zo niet snapt.
Ik bedoelde, ProRail naar Rijkswaterstaat zodat het spoorbeheer net zo aangepakt wordt als het weg- en waterwegbeheer en NS een flinke concurrent om dat bedrijf wat competitief te maken.
Simon

Raj|08.06.12|18:34

Dit idee lijkt sterk op Boekspots, ook een manier om bokeen te delen, waar bij de bibliotheek de facilitator is. Zou de NS of Prorail hier ook interesse hebben? Het is vast goedkoper dan een full-service bibliotheek.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.