De Inktpot, ProRail hoofdkantoor

Staatssecretaris: ‘Beheerconcessie ProRail met vier jaar verlengen’

Het hoofdkantoor van ProRail in Utrecht, bijgenaamd 'De Inktpot'. Shutterstock

De beheerconcessie van ProRail wordt – zoals dat heet ’beleidsneutraal’ – in elk geval met een jaar verlengd, tot eind 2025. Dat blijkt uit een brief die de Directie Openbaar Vervoer en Spoor op 7 december 2023 aan demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen heeft gestuurd én uit een brief die Heijnen daaropvolgend aan de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Staatssecretaris: ‘Beheerconcessie ProRail met vier jaar verlengen’”

Pat Rick|03.01.24|11:28

Waarschijnlijk zit NL vast aan ProRail, want we kunnen niet bijvoorbeeld Infrabel vragen om deze taak te doen. ProRail is dan wel een B.V., maar door de gedwongen winkelnering kunnen overheden niet buiten ProRail om. Daarom zou het goed zijn om aanvullende eisen te stellen, zoals cultuurverandering en plattere organisatie, minder directeuren en meer operationele mensen. En echte klant- en reizigerstevredenheid verbeteren, en niet voor de bonus, “want als men op bonus stuurt, krijgt men bonussen”

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Staatssecretaris: ‘Beheerconcessie ProRail met vier jaar verlengen’ | SpoorPro.nl
De Inktpot, ProRail hoofdkantoor

Staatssecretaris: ‘Beheerconcessie ProRail met vier jaar verlengen’

Het hoofdkantoor van ProRail in Utrecht, bijgenaamd 'De Inktpot'. Shutterstock

De beheerconcessie van ProRail wordt – zoals dat heet ’beleidsneutraal’ – in elk geval met een jaar verlengd, tot eind 2025. Dat blijkt uit een brief die de Directie Openbaar Vervoer en Spoor op 7 december 2023 aan demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat Vivianne Heijnen heeft gestuurd én uit een brief die Heijnen daaropvolgend aan de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Staatssecretaris: ‘Beheerconcessie ProRail met vier jaar verlengen’”

Pat Rick|03.01.24|11:28

Waarschijnlijk zit NL vast aan ProRail, want we kunnen niet bijvoorbeeld Infrabel vragen om deze taak te doen. ProRail is dan wel een B.V., maar door de gedwongen winkelnering kunnen overheden niet buiten ProRail om. Daarom zou het goed zijn om aanvullende eisen te stellen, zoals cultuurverandering en plattere organisatie, minder directeuren en meer operationele mensen. En echte klant- en reizigerstevredenheid verbeteren, en niet voor de bonus, “want als men op bonus stuurt, krijgt men bonussen”

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.