Goederentrein op Betuweroute

OTIV krijgt kapitaalinjectie voor verdere ontwikkeling ATO op Betuweroute

Over twee jaar hoopt OTIV goederentreinen over de Betuweroute te laten rijden volgens Automatic Train Operation.Flickr/PvL

Een trein zonder machinist die vracht vervoert tussen Rotterdam en het Ruhrgebied. Over twee jaar moet het zover zijn. Dat is de wens en ambitie van het Belgische, in Gent gevestigde bedrijf OTIV. Het moet een eerste stap zijn naar volledig autonoom spoorvervoer. Om de plannen uit te kunnen voeren krijgt OTIV een financiële injectie van het Vlaamse industriële investeringsfonds Finindus en het Nederlandse ShiftInvest, een investeerder met een sterke focus op duurzame mobiliteit. “Met deze middelen willen we onze technologie verder opschalen en commercialiseren, en ons team uitbreiden van 10 naar 30 à 40 mensen”, aldus de directie van OTIV, Sam De Smet en Niels Van Damme.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

1 reactie op “OTIV krijgt kapitaalinjectie voor verdere ontwikkeling ATO op Betuweroute”

Hero Grootenhuis|15.01.23|12:35

Vanaf Emmerich is er dan sowieso weer een mcn nodig, dus dit heeft aan het eind van de rit 0 effect

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.