Een lange goederentrein op station Amersfoort

Negeert Nederland door de EU vereiste upgrades voor 740 meter goederentreinen?

Foto: Marieke van Gompel

Zal de spoorinfrastructuur van Nederland op tijd voldoen aan Europese afspraken die het rijden met 740 meter lange goederentreinen mogelijk maakt? Belangenorganisatie RailGood stelt dat de Nederlandse overheid een aanzienlijk begrotingstekort heeft dat de noodzakelijke netwerkupgrades kan vertragen. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat spreekt dit echter tegen en zegt dat in 2023 de eerste resultaten te verwachten zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nikos Papatolios

1 reactie op “Negeert Nederland door de EU vereiste upgrades voor 740 meter goederentreinen?”

Illya Vaes|12.04.22|12:06

Sterk staaltje ambtelijk / politiek naar gewenste uitkomst toe praten: “ProRail […] heeft onderzocht welke maatregelen nodig zijn” en vervolgens “ProRail moet eerst bepalen of alle maatregelen inderdaad nodig zijn”. Dat hadden ze net bepaald!
Kortom, wij ambtenaren / politici hebben het geld er niet voor (over) dus je ziet maar hoe je het met minder doet. Hoezo oude bestuurscultuur?
Alles is makkelijker als je er géén verstand van hebt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Negeert Nederland door de EU vereiste upgrades voor 740 meter goederentreinen? | SpoorPro.nl
Een lange goederentrein op station Amersfoort

Negeert Nederland door de EU vereiste upgrades voor 740 meter goederentreinen?

Foto: Marieke van Gompel

Zal de spoorinfrastructuur van Nederland op tijd voldoen aan Europese afspraken die het rijden met 740 meter lange goederentreinen mogelijk maakt? Belangenorganisatie RailGood stelt dat de Nederlandse overheid een aanzienlijk begrotingstekort heeft dat de noodzakelijke netwerkupgrades kan vertragen. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat spreekt dit echter tegen en zegt dat in 2023 de eerste resultaten te verwachten zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nikos Papatolios

1 reactie op “Negeert Nederland door de EU vereiste upgrades voor 740 meter goederentreinen?”

Illya Vaes|12.04.22|12:06

Sterk staaltje ambtelijk / politiek naar gewenste uitkomst toe praten: “ProRail […] heeft onderzocht welke maatregelen nodig zijn” en vervolgens “ProRail moet eerst bepalen of alle maatregelen inderdaad nodig zijn”. Dat hadden ze net bepaald!
Kortom, wij ambtenaren / politici hebben het geld er niet voor (over) dus je ziet maar hoe je het met minder doet. Hoezo oude bestuurscultuur?
Alles is makkelijker als je er géén verstand van hebt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.