‘Ombouw stroomvoorziening grensovergang Zevenaar was uitdagende klus’

Goederentreinen kunnen sinds deze week weer over twee sporen via de Betuweroute naar Duitsland rijden. Het noordelijke spoor van Zevenaar tot in Duitsland was het afgelopen half jaar afgesloten om de stroomvoorziening bij de grensovergang Zevenaar om te bouwen van 1500 Volt naar 25.000 Volt. In juli was eerder al het zuidelijke spoor omgebouwd. Ingenieursbureau Movares en spooraannemer Dura Vermeer hebben in opdracht van ProRail twee jaar lang aan dit omvangrijke spoorproject gewerkt. Dat was een uitdagende klus volgens bouwmanager Dirk van Ginkel van ProRail en ontwerpmanager Frank Hasper van Movares. Het was voor het eerst dat een dergelijke ombouw van bovenleidingsspanning in Nederland is uitgevoerd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Ombouw stroomvoorziening grensovergang Zevenaar was uitdagende klus’”

Johan van Dijk|23.10.16|16:38

In aanvulling hierop mag wel genoteerd worden dat de bouw van het 25 kV-onderstation is uitgevoerd door de combinatie Van Gelder Rail (150 kV-kabelverbinding en het civiele gedeelte) en Joulz (elektrische installaties).
Van Gelder Rail/Joulz heeft hiervoor een opdracht gekregen van ProRail.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Ombouw stroomvoorziening grensovergang Zevenaar was uitdagende klus’ | SpoorPro.nl

‘Ombouw stroomvoorziening grensovergang Zevenaar was uitdagende klus’

Goederentreinen kunnen sinds deze week weer over twee sporen via de Betuweroute naar Duitsland rijden. Het noordelijke spoor van Zevenaar tot in Duitsland was het afgelopen half jaar afgesloten om de stroomvoorziening bij de grensovergang Zevenaar om te bouwen van 1500 Volt naar 25.000 Volt. In juli was eerder al het zuidelijke spoor omgebouwd. Ingenieursbureau Movares en spooraannemer Dura Vermeer hebben in opdracht van ProRail twee jaar lang aan dit omvangrijke spoorproject gewerkt. Dat was een uitdagende klus volgens bouwmanager Dirk van Ginkel van ProRail en ontwerpmanager Frank Hasper van Movares. Het was voor het eerst dat een dergelijke ombouw van bovenleidingsspanning in Nederland is uitgevoerd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Ombouw stroomvoorziening grensovergang Zevenaar was uitdagende klus’”

Johan van Dijk|23.10.16|16:38

In aanvulling hierop mag wel genoteerd worden dat de bouw van het 25 kV-onderstation is uitgevoerd door de combinatie Van Gelder Rail (150 kV-kabelverbinding en het civiele gedeelte) en Joulz (elektrische installaties).
Van Gelder Rail/Joulz heeft hiervoor een opdracht gekregen van ProRail.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.