Goederentrein met auto's op station Tilburg Centraal Station

Panteia: spoorgoederenvervoer groeit in 2016

Foto: Marieke van Gompel

Het volume van het spoorgoederenvervoer zal in 2016 met 1,7 procent groeien. Dat is ongeveer 800.000 ton. Dat blijkt uit de Korte Termijn Voorspeller van onderzoeks- en adviesbureau Panteia. Spoorgoederenvervoerders ervaren concurrentie van de binnenvaart en weg vanwege de hoge tarieven die zij voor het gebruik van het spoor moeten betalen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Panteia: spoorgoederenvervoer groeit in 2016”

Loek van der Heide|18.02.16|16:36

In 2011 adviseerdePanteia aan de Stenden Hogeschool Emmen negatief over een onderzoeksvoorstel naar spoorgoederenvervoer tussen Randstad Noordflank, de Afsluitdijk- Harlingen en de Eemsmond over Nieuweschans-Grens naar de Noordelijke- en zuidelijke EU.
Deze ‘insteek’ van Panteia tegen de lijn Afsluidijk- Harlingen-Nieuweschans blijft voor mij onbegrijpelijk, dat ‘Panteia’ zich leent voor politiek-correcte beslissingen, ten gunste van de Hanzelijn-Coevorden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Panteia: spoorgoederenvervoer groeit in 2016 | SpoorPro.nl
Goederentrein met auto's op station Tilburg Centraal Station

Panteia: spoorgoederenvervoer groeit in 2016

Foto: Marieke van Gompel

Het volume van het spoorgoederenvervoer zal in 2016 met 1,7 procent groeien. Dat is ongeveer 800.000 ton. Dat blijkt uit de Korte Termijn Voorspeller van onderzoeks- en adviesbureau Panteia. Spoorgoederenvervoerders ervaren concurrentie van de binnenvaart en weg vanwege de hoge tarieven die zij voor het gebruik van het spoor moeten betalen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Panteia: spoorgoederenvervoer groeit in 2016”

Loek van der Heide|18.02.16|16:36

In 2011 adviseerdePanteia aan de Stenden Hogeschool Emmen negatief over een onderzoeksvoorstel naar spoorgoederenvervoer tussen Randstad Noordflank, de Afsluitdijk- Harlingen en de Eemsmond over Nieuweschans-Grens naar de Noordelijke- en zuidelijke EU.
Deze ‘insteek’ van Panteia tegen de lijn Afsluidijk- Harlingen-Nieuweschans blijft voor mij onbegrijpelijk, dat ‘Panteia’ zich leent voor politiek-correcte beslissingen, ten gunste van de Hanzelijn-Coevorden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.