Een NABO
COMMENTAAR

Opheffen van NABO’s: vechten tegen de bierkaai

FNV Spoor neemt het op voor haar leden inzake NABO's en WILO's. Rob Dammers/Creative Commons

In 2018 ging het NABO-programma van start. Daarin zouden op last van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) 180 publiekelijk toegankelijke Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) vóór eind 2023 worden opgeheven. ProRail gaf eind vorig jaar al aan niet te verwachten dat die doelstelling gehaald zal worden. Het probleem: procedures, procedures, procedures.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Opheffen van NABO’s: vechten tegen de bierkaai”

A C F Sierts|05.01.23|21:54

Op tijd klaar zijn is een kwestie van op tijd beginnen. En ondanks dat er een hele kudde academisch betaald beleidsvolk bij het Ministerie, ProRail en inspectie werkt, en nog veel duurdere consultancy het ene na het andere rapport produceert, lukt het ze nooit om op tijd het juiste beleid in gang te zetten. Hoe kan dat toch? Wat mankeert er toch aan de competenties van al deze dure mensen? Het antwoord is simpel: het is de scheiding van beleid en uitvoering.

Annelied Edzes|09.01.23|15:13

degene die was aangesteld om het probleem op te lossen Dorethee Wennekendong die bij mij is geweest om de oplossing van dit simpele probleem te bespreken is al weer uit de duiventil gevlogen net als ANS rietstra die er ook niets van snapte en mij doorverwees naar de afdeling publiekscontacten hoe dom kun je zijn op dit niveau laat meneer voppen snel in capabele ingenieur op dit probleem zetten dual inventive heeft het al op de plank liggen daniel edzes sappemeer 0610628602

Illya Vaes|26.05.23|17:10

Vaag wie de laatste zin uitspreekt, maar die is schandelijk bezig!
Er kunnen redenen zijn om een NABO open te (willen) houden, zoals de in Nederland voor het auto-asfalt heilige “bereikbaarheid” in combinatie met “zelf geen miljoenen hebben en de uitvoeringsorganisatie van de overheid, ProRail, wil geen beveiliging betalen” en “kijk uit!”.
Maar we kunnen het ook omkeren: als de Minister het verrekt om alle autowegen op te heffen, is zij mede-verantwoordelijk voor elk auto-ongeluk! Goed idee?!?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Opheffen van NABO’s: vechten tegen de bierkaai | SpoorPro.nl
Een NABO
COMMENTAAR

Opheffen van NABO’s: vechten tegen de bierkaai

FNV Spoor neemt het op voor haar leden inzake NABO's en WILO's. Rob Dammers/Creative Commons

In 2018 ging het NABO-programma van start. Daarin zouden op last van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) 180 publiekelijk toegankelijke Niet Actief Beveiligde Overwegen (NABO’s) vóór eind 2023 worden opgeheven. ProRail gaf eind vorig jaar al aan niet te verwachten dat die doelstelling gehaald zal worden. Het probleem: procedures, procedures, procedures.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Opheffen van NABO’s: vechten tegen de bierkaai”

A C F Sierts|05.01.23|21:54

Op tijd klaar zijn is een kwestie van op tijd beginnen. En ondanks dat er een hele kudde academisch betaald beleidsvolk bij het Ministerie, ProRail en inspectie werkt, en nog veel duurdere consultancy het ene na het andere rapport produceert, lukt het ze nooit om op tijd het juiste beleid in gang te zetten. Hoe kan dat toch? Wat mankeert er toch aan de competenties van al deze dure mensen? Het antwoord is simpel: het is de scheiding van beleid en uitvoering.

Annelied Edzes|09.01.23|15:13

degene die was aangesteld om het probleem op te lossen Dorethee Wennekendong die bij mij is geweest om de oplossing van dit simpele probleem te bespreken is al weer uit de duiventil gevlogen net als ANS rietstra die er ook niets van snapte en mij doorverwees naar de afdeling publiekscontacten hoe dom kun je zijn op dit niveau laat meneer voppen snel in capabele ingenieur op dit probleem zetten dual inventive heeft het al op de plank liggen daniel edzes sappemeer 0610628602

Illya Vaes|26.05.23|17:10

Vaag wie de laatste zin uitspreekt, maar die is schandelijk bezig!
Er kunnen redenen zijn om een NABO open te (willen) houden, zoals de in Nederland voor het auto-asfalt heilige “bereikbaarheid” in combinatie met “zelf geen miljoenen hebben en de uitvoeringsorganisatie van de overheid, ProRail, wil geen beveiliging betalen” en “kijk uit!”.
Maar we kunnen het ook omkeren: als de Minister het verrekt om alle autowegen op te heffen, is zij mede-verantwoordelijk voor elk auto-ongeluk! Goed idee?!?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.