‘Spoorstrategie verleggen naar zuidelijke Zijderoute’
© Licensed to London News Pictures. 18/01/2017. London, UK. A traditional dance greets the first direct rail freight train from China as it arrives at Barking Rail Freight Terminal east of London. The new service set off from China on the 3rd of January this year. London is now the 15th European city to join […]
Een nadrukkelijke focus op de Noord-Europese verbinding van met China leidt af van de mogelijkheden van de Zijderoute met Zuid-Europa en andere Aziatische economieën. Dat stelt professor Internationale Studies Richard Griffiths van de Universiteit Leiden en Zijderoute-expert in een interview met RailFreight.com.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Meneer Griffiths vergeet voor het gemak even dat de door China bereden routes verreweg de meest gevraagde zijn. En over zee naar Turkije is een stuk eenvoudiger dan tot Amsterdam/Hamburg of wat dan ook.
Prima toch dat ze de treinroutes nieuw leven in blazen, scheelt een boel vervuiling van de zee.