Station Groningen, eindpunt Lelylijn

Europese subsidie dichterbij voor Lelylijn, Zwolle-Münster en Emmen-Rheine

Station Groningen is het beoogde eindpunt van de Lelylijn. Uiteindelijk moet het ook mogelijk zijn om in Groningen over te stappen op de trein naar Bremen. Rob Dammers/Flickr

Het Europees Parlement heeft de beoogde Lelylijn, de lijn Zwolle-Münster en de lijn Emmen-Rheine toegevoegd aan het Europese spoornetwerk. Dat blijkt uit een stemming in het Europese Parlement vanochtend. De lijnen komen door de toevoeging aan het spoornetwerk in aanmerking voor Europese subsidies.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Bron: OVPro

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “Europese subsidie dichterbij voor Lelylijn, Zwolle-Münster en Emmen-Rheine”

A C F Sierts|15.04.23|11:01

Het Ministerie en de ambtenarij in Den Haag wil gewoon geen Lelylijn. Het geld is immers altijd beter besteed in de drukke Randstad. Dat weten we al decennia. De huidige strategie is weer dezelfde als de vorige keren: doodknuffelen met grote plannen die steeds duurder worden, en uiteindelijk valt de topzware spoorkerstboom weer om vanwege de torenhoge kosten. De enig reele optie is een stapsgewijs ontwikkelplan. Maar dat wil niemand, want het is altijd & per definitie Alles of Niets. Politiek…

A F. Dragstra|18.04.23|21:23

En wat volgt nu: Zwolle-Emmen-Rheine?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Europese subsidie dichterbij voor Lelylijn, Zwolle-Münster en Emmen-Rheine | SpoorPro.nl
Station Groningen, eindpunt Lelylijn

Europese subsidie dichterbij voor Lelylijn, Zwolle-Münster en Emmen-Rheine

Station Groningen is het beoogde eindpunt van de Lelylijn. Uiteindelijk moet het ook mogelijk zijn om in Groningen over te stappen op de trein naar Bremen. Rob Dammers/Flickr

Het Europees Parlement heeft de beoogde Lelylijn, de lijn Zwolle-Münster en de lijn Emmen-Rheine toegevoegd aan het Europese spoornetwerk. Dat blijkt uit een stemming in het Europese Parlement vanochtend. De lijnen komen door de toevoeging aan het spoornetwerk in aanmerking voor Europese subsidies.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Bron: OVPro

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “Europese subsidie dichterbij voor Lelylijn, Zwolle-Münster en Emmen-Rheine”

A C F Sierts|15.04.23|11:01

Het Ministerie en de ambtenarij in Den Haag wil gewoon geen Lelylijn. Het geld is immers altijd beter besteed in de drukke Randstad. Dat weten we al decennia. De huidige strategie is weer dezelfde als de vorige keren: doodknuffelen met grote plannen die steeds duurder worden, en uiteindelijk valt de topzware spoorkerstboom weer om vanwege de torenhoge kosten. De enig reele optie is een stapsgewijs ontwikkelplan. Maar dat wil niemand, want het is altijd & per definitie Alles of Niets. Politiek…

A F. Dragstra|18.04.23|21:23

En wat volgt nu: Zwolle-Emmen-Rheine?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.