spoor 's-Heer Arendskerke

Movares met ProRail op zoek naar structurele oplossing voor Zeeuws spoor

Het spoor in Zeeland ter hoogte van 's-Heer Arendskerke, alwaar ook verzakkingen waren vastgesteld. Google Street View

Nader, diepgaand onderzoek moet duidelijk maken hoe stabiel het Zeeuwse spoor is. Aanleiding voor het onderzoek zijn de verzakkingen op het traject die zich de afgelopen maanden voordeden. Het treinverkeer werd daardoor wekenlang zwaar ontregeld. Spoorbeheerder ProRail hoopt nieuwe problemen zo veel mogelijk te kunnen voorkomen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Movares met ProRail op zoek naar structurele oplossing voor Zeeuws spoor”

A C F Sierts|28.12.23|10:39

Daar gaat gegarandeerd niks uitkomen, behalve dan een enorne stapel facturen en een rapport dat aanbeveelt om peperdure maatregelen te nemen. Want daar draait alles om bij marktwerking: geld verdienen. Root-cause-oorzaken & daaruit voortvloeiende effectieve oplossingen zijn niet van belang. Het moet iedereen (t/m derde geldstroom Universiteiten) geld opleveren, en het Ministerie & de politiek moeten het verhaal geloven & de noodzaak zien. Dan ben je ‘In Business’.

A C F Sierts|28.12.23|11:02

Het verhaal van langdurige regenval als oorzaak is technisch-inhoudelijk volstrekt ongeloofwaardig. Landurige regenval doet zich al 150 jaar voor – en in 1953 was het qua waterellende nog wel een stukje erger. De regensmoes is vooral politiek slim gespeeld, want dan heet het ineens Klimaatadaptie en verdrinken we ineens in megageldpotten – ipv van infrastructureel in de regen & de drup.
De echte oorzaken zijn eerder te vinden in onderhoudsprecisie versus foute modellering dubbeldeks-wiellast.

Bertus v.essen|29.12.23|18:00

Hoe kan het dat het in Duitsland en Oostenrijk wel mogelijk is om op deze moeilijke grond kunnen rijden met 200 k/m,(Sumpfboden) dat hebben onze ing.ruim 100 jaar geleden uitgevonden na heel veel problemen toendertijd tijd biezenmatten,het zelde idee als vlegtmaten onder het spoor maar wel ruimer dan het baanlichaam dan wordt het draag vlak groter.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Movares met ProRail op zoek naar structurele oplossing voor Zeeuws spoor | SpoorPro.nl
spoor 's-Heer Arendskerke

Movares met ProRail op zoek naar structurele oplossing voor Zeeuws spoor

Het spoor in Zeeland ter hoogte van 's-Heer Arendskerke, alwaar ook verzakkingen waren vastgesteld. Google Street View

Nader, diepgaand onderzoek moet duidelijk maken hoe stabiel het Zeeuwse spoor is. Aanleiding voor het onderzoek zijn de verzakkingen op het traject die zich de afgelopen maanden voordeden. Het treinverkeer werd daardoor wekenlang zwaar ontregeld. Spoorbeheerder ProRail hoopt nieuwe problemen zo veel mogelijk te kunnen voorkomen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “Movares met ProRail op zoek naar structurele oplossing voor Zeeuws spoor”

A C F Sierts|28.12.23|10:39

Daar gaat gegarandeerd niks uitkomen, behalve dan een enorne stapel facturen en een rapport dat aanbeveelt om peperdure maatregelen te nemen. Want daar draait alles om bij marktwerking: geld verdienen. Root-cause-oorzaken & daaruit voortvloeiende effectieve oplossingen zijn niet van belang. Het moet iedereen (t/m derde geldstroom Universiteiten) geld opleveren, en het Ministerie & de politiek moeten het verhaal geloven & de noodzaak zien. Dan ben je ‘In Business’.

A C F Sierts|28.12.23|11:02

Het verhaal van langdurige regenval als oorzaak is technisch-inhoudelijk volstrekt ongeloofwaardig. Landurige regenval doet zich al 150 jaar voor – en in 1953 was het qua waterellende nog wel een stukje erger. De regensmoes is vooral politiek slim gespeeld, want dan heet het ineens Klimaatadaptie en verdrinken we ineens in megageldpotten – ipv van infrastructureel in de regen & de drup.
De echte oorzaken zijn eerder te vinden in onderhoudsprecisie versus foute modellering dubbeldeks-wiellast.

Bertus v.essen|29.12.23|18:00

Hoe kan het dat het in Duitsland en Oostenrijk wel mogelijk is om op deze moeilijke grond kunnen rijden met 200 k/m,(Sumpfboden) dat hebben onze ing.ruim 100 jaar geleden uitgevonden na heel veel problemen toendertijd tijd biezenmatten,het zelde idee als vlegtmaten onder het spoor maar wel ruimer dan het baanlichaam dan wordt het draag vlak groter.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.