spoorstaven

Eerst roestrijden, dan pas treinen rond Schiphol en Amsterdam

Spoorstaven roesten vrij snel als er geen treinen overheen rijden. (foto ter illustratie) Jeroen Baldwin/SpoorPro

Vrijdag is er veel hinder voor treinreizigers doordat het ‘roestrijden’ na werkzaamheden aan de sporen rond Schiphol niet was opgenomen in de planning. Daardoor moet er vandaag nog worden ‘roestgereden’. Volgens een woordvoerder van de NS verloopt een en ander vrijdagochtend rond 07.00 uur redelijk. “Maar het blijft heel vervelend, zeker ook omdat het vrij onverwacht is.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Eerst roestrijden, dan pas treinen rond Schiphol en Amsterdam”

Derk van Dorth|08.03.24|17:20

Normaal nam de aannemer dat voor zijn rekening (tijdens de BTD), maar soms kreeg ik als planner de opdracht een roestrijrit in te plannen, met wissels krom en langzaam rijden bij overwegen. Een overbrengingsrit of desnoods nachtnet leende zich daar uitstekend voor, dat hoeft toch niet zo lang te duren?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eerst roestrijden, dan pas treinen rond Schiphol en Amsterdam | SpoorPro.nl
spoorstaven

Eerst roestrijden, dan pas treinen rond Schiphol en Amsterdam

Spoorstaven roesten vrij snel als er geen treinen overheen rijden. (foto ter illustratie) Jeroen Baldwin/SpoorPro

Vrijdag is er veel hinder voor treinreizigers doordat het ‘roestrijden’ na werkzaamheden aan de sporen rond Schiphol niet was opgenomen in de planning. Daardoor moet er vandaag nog worden ‘roestgereden’. Volgens een woordvoerder van de NS verloopt een en ander vrijdagochtend rond 07.00 uur redelijk. “Maar het blijft heel vervelend, zeker ook omdat het vrij onverwacht is.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Eerst roestrijden, dan pas treinen rond Schiphol en Amsterdam”

Derk van Dorth|08.03.24|17:20

Normaal nam de aannemer dat voor zijn rekening (tijdens de BTD), maar soms kreeg ik als planner de opdracht een roestrijrit in te plannen, met wissels krom en langzaam rijden bij overwegen. Een overbrengingsrit of desnoods nachtnet leende zich daar uitstekend voor, dat hoeft toch niet zo lang te duren?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.