spoorboog Hoogeveen

Met machinist Stefan door de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen

Machinist Stefan neemt ons mee over de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen. Youtube/Machinist Stefan

Machinist Stefan neemt ons mee op een treinrit van Zwolle naar Groningen en rijdt daarbij met 140 kilometer per uur door de ‘nieuwe’ spoorboog’ bij Hoogeveen. Heel nieuw is de spoorboog ook weer niet, want hij is alweer sinds eind juni in gebruik, maar er is wel lang naar uitgekeken. Tot die tijd moest er bij Hoogeveen sterk worden afgeremd door treinmachinisten, hetgeen natuurlijk ook het nodige tijdverlies betekende. Kijk vanaf minuut 23.30 hoe machinist Stefan met zijn trein door de spoorboog rijdt!

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Met machinist Stefan door de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen”

A C F Sierts|22.11.23|17:39

Het oorspronkelijke plan van NS voor de boog bij Hoogeveen komt uit 2006, heette Noordlink, kostte op dat stuk al.honderden miljoenen Euro’s, en zou aldaar 3.25 tot 3.75 minuut tijdswinst opleveren. De huidige ombouw kostte 22 miljoen en levert 1 1/4 minuut winst op. Véél betere kosten-baten-verhouding dus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Met machinist Stefan door de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen | SpoorPro.nl
spoorboog Hoogeveen

Met machinist Stefan door de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen

Machinist Stefan neemt ons mee over de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen. Youtube/Machinist Stefan

Machinist Stefan neemt ons mee op een treinrit van Zwolle naar Groningen en rijdt daarbij met 140 kilometer per uur door de ‘nieuwe’ spoorboog’ bij Hoogeveen. Heel nieuw is de spoorboog ook weer niet, want hij is alweer sinds eind juni in gebruik, maar er is wel lang naar uitgekeken. Tot die tijd moest er bij Hoogeveen sterk worden afgeremd door treinmachinisten, hetgeen natuurlijk ook het nodige tijdverlies betekende. Kijk vanaf minuut 23.30 hoe machinist Stefan met zijn trein door de spoorboog rijdt!

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Met machinist Stefan door de nieuwe spoorboog bij Hoogeveen”

A C F Sierts|22.11.23|17:39

Het oorspronkelijke plan van NS voor de boog bij Hoogeveen komt uit 2006, heette Noordlink, kostte op dat stuk al.honderden miljoenen Euro’s, en zou aldaar 3.25 tot 3.75 minuut tijdswinst opleveren. De huidige ombouw kostte 22 miljoen en levert 1 1/4 minuut winst op. Véél betere kosten-baten-verhouding dus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.