Rotterdam CS

Sein Nieuwe Generatie voldoet niet en vereist doorontwikkeling

Nieuwe 'oude' seinen kunnen niet gebruikt worden als er al een nieuwe layout van het betreffende spooremplacement is ontworpen. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Vorig jaar in de herfst begon ProRail met het testen van het Sein Nieuwe Generatie (NG-sein). Een aantal nieuwe seinen werd bij wijze van proef geplaatst bij Meteren, tussen Geldermalsen en Zaltbommel. Naar nu blijkt bevalt het nieuwe sein niet goed, want het is niet goed zichtbaar voor machinisten. En laat dat nou net een van de belangrijkste eigenschappen van een sein zijn: dat het zichtbaar is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Sein Nieuwe Generatie voldoet niet en vereist doorontwikkeling”

A C F Sierts|21.11.23|17:08

Het is op zijn zachtst gezegd ‘best bijzonder’dat men een nog niet goedgekeurd & vrijgegeven veiligheidskritiek component alvast in nieuwe ontwerpen toe te gaat passen. Dat is bijna vragen om ellende. En ziedaar…
Dit kost miljoenen & miljoenen…

Pat Rick|22.11.23|10:04

@A C F Sierts: waarschijnlijk stonden in de projectrappportage alle seinen wel op groen? Gevalletje watermelon reporting? Het lijkt erop dat ProRail meer zelfkritisch en -reinigend vermogen behoeft

ProRail lijkt geld in overvloed te hebben voor sommige zaken en wil graag een groot concern zijn. Echter, hadden ze maar meer geld besteed aan een goed SLA met een liftenboer, dan hoefden ze die reserveonderdelen niet zelf te micromanagen en waren de reizigers een betere geholpen op de stations

Ton Spies|22.11.23|14:31

Volgens mij heeft ProRail geen klanten (om diensten aan te bieden) ProRail is zelf klant en dus koning.

A C F Sierts|25.11.23|13:31

@ Ton Spies : ProRail verhuurt geplande & beveiligde railverkeersruimte aan spoorvervoerbedrijven. ProRail heeft dus wel degelijk klanten. Maar die hebben bij staatsmonopolist ProRail net zoveel te vertellen als de reizigers bij NS. Niet bijster veel dus…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Sein Nieuwe Generatie voldoet niet en vereist doorontwikkeling | SpoorPro.nl
Rotterdam CS

Sein Nieuwe Generatie voldoet niet en vereist doorontwikkeling

Nieuwe 'oude' seinen kunnen niet gebruikt worden als er al een nieuwe layout van het betreffende spooremplacement is ontworpen. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Vorig jaar in de herfst begon ProRail met het testen van het Sein Nieuwe Generatie (NG-sein). Een aantal nieuwe seinen werd bij wijze van proef geplaatst bij Meteren, tussen Geldermalsen en Zaltbommel. Naar nu blijkt bevalt het nieuwe sein niet goed, want het is niet goed zichtbaar voor machinisten. En laat dat nou net een van de belangrijkste eigenschappen van een sein zijn: dat het zichtbaar is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Sein Nieuwe Generatie voldoet niet en vereist doorontwikkeling”

A C F Sierts|21.11.23|17:08

Het is op zijn zachtst gezegd ‘best bijzonder’dat men een nog niet goedgekeurd & vrijgegeven veiligheidskritiek component alvast in nieuwe ontwerpen toe te gaat passen. Dat is bijna vragen om ellende. En ziedaar…
Dit kost miljoenen & miljoenen…

Pat Rick|22.11.23|10:04

@A C F Sierts: waarschijnlijk stonden in de projectrappportage alle seinen wel op groen? Gevalletje watermelon reporting? Het lijkt erop dat ProRail meer zelfkritisch en -reinigend vermogen behoeft

ProRail lijkt geld in overvloed te hebben voor sommige zaken en wil graag een groot concern zijn. Echter, hadden ze maar meer geld besteed aan een goed SLA met een liftenboer, dan hoefden ze die reserveonderdelen niet zelf te micromanagen en waren de reizigers een betere geholpen op de stations

Ton Spies|22.11.23|14:31

Volgens mij heeft ProRail geen klanten (om diensten aan te bieden) ProRail is zelf klant en dus koning.

A C F Sierts|25.11.23|13:31

@ Ton Spies : ProRail verhuurt geplande & beveiligde railverkeersruimte aan spoorvervoerbedrijven. ProRail heeft dus wel degelijk klanten. Maar die hebben bij staatsmonopolist ProRail net zoveel te vertellen als de reizigers bij NS. Niet bijster veel dus…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.